langzame brander

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenneke

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2004
heb een teac dv-w58e en die brand erg lanzaam. Ik heb al eerder op dit forum om hulp gevraagd, niets lukte, Dell gebeld nieuwe brander gekregen, hetzelfde resultaat. Nu lees ik steeds iets over master en slave. Kan iemand me vertellen hoe dit zit en of ik daar misschien nog iets mee kan proberen.
Alvast bedankt

wat brand je?? cd/dvd

en welke speed is de schijf waarmee jij brand??

staat die op max??

het maakt niks uit of dat hij op master of slave staat.

probeer eens de nieuwste driver te downloaden en te instaleren

ben is op onderzoek gegaan maar volgens mij is dit een dell probleem.
dit heb ik gevonden op een andere forum:

Ik heb via Dell een nieuw computer gekocht met een TEAC DV-W58E (DVD+) brander erin. Maar nu wil deze niet op de full-speed branden zoals deze zijn gespecifeerd in op het internet [Hier bij Dell]

Weet iemand hoe dat kan? Want hij brand nu DVD+R & DVD+RW op 2.4 speed (Nero 6.0)

raar he.
denk dat het bij jou ook op 2.4 speed gaat.

klein vraagje,is het een full versie van nero want meestal die bij branders wordt geleverd is een soort demo versie en ik weet hiervan dat je dan inderdaad maar op de laagste snelheid kan branden.

maar als ik jou was zal ik toch eerst een drivers update uitvoeren.
misschien dat dit helpt.
ik hoor het wel

Laatst bewerkt:
Hoi Goldfinger
ik kan nu pas reageren omdat het netwerk hier plat heeft gelegen. Het is inderdaad een dell probleem. Daarom heb ik dell ook een nieuwe brander gevraagd. Wat denk je, krijg ik precies dezelfde brander, dus hetzelfde resultaat. Even over die drivers, waar kan ik een update vinden? Ik heb overigens een volledige versie van nero, maar als ik wil branden met alcohol is het ook niets beter.

*

Kan het niet zitten in de Dma-overdrachtsnelheid van de ide-controller. Deze moet op ultra-dma staan om hoge snelheden te kunnen branden.

Kijk bij configuratiescherm, systeeminfo, apparaatbeheer, controllers

om de drivers te vinden moet je effe naar de site van het merk van jou brander gaan.
op die site staan vast ook wel de srivers van jou type brander.

p.s.

als je in apparaatbeheer kijkt staat daar dan dat het apparaat goed werkt?
geen gele uitroeptekentjes of zo?

Op de teac site kan ik geen drivers vinden voor mijn type brander. In apparaatbeheer wordt gewoon aangegeven dat het apparaat goed werkt.:confused:

als ik jou was zal ik dell helpdesk bellen en zeggen dat hun het probleem moeten op lossen en niet jij.
we weten nu dat dit duidelijk een dell probleem is(tenslotte hebben meerdere mensen er last van)
je hebt tenslotte garantie.

je kan ook een andere merk brander vragen en hopen dat dan je probleem is opgelost.

maar als ik jou was zal ik proberemn om een goed werkende pc bij hun te krijgen.
en momenteel doet de brander niet goed wat hij moet doen en dat is sneller branden dan 2.4 speed

Helemaal mee eens, zal weer eens bellen met de klantenservice. Laat jullie weten wat het antwoord zal zijn. Allemaal weer bedank voor het meedenken:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan