Langzame computer verbeteren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Newbb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Ik heb laatst een packerd bell gekregen.
type: Easynote b3545(xp versie)
en hij is allmachtig langzaam..
nu heb ik laats in mn andere laptop ddr2 bijgeplaatst.

nu merkte ik dat ik dit niet kon bij de PB maar niet omdat er geen slot meer open was.
maar omdat deze net niet paste(schdeelt miss 1-2mm)

kan het zijn dat hier ddr in moet? en wat is het verschil,
en wat kunnen jullie mij aanraden, en zal dit qua snelheid veel schelen?

alvast bedankt!
(ik weet amper wat van computers ed)

EDIT: er zit nu pc2700ddr 256mb 333mhz aan wg in.

Laatst bewerkt:
is het nieuwe balkje wel pc2700 ? en anders probeer ff opnieuw XP instaleeren ;) werkt altijd prima!:P en Ccleaner natuurlijk :P

hmm, nieuw balkje?

en ik heb m gekregen, dus heb verder geen windows erbij?
dus waar kan ik die (bij voorkeur gratis) halen?

EN t is een amd sepron 2800+
60g hdd
is 256mb dan niet heel weinig?

Heb diezelfde laptop ook hier staan..
Ik weet niet of je weet hoe bittorrent werkt.. maar dan moet je even Windows XP Performance Edition downloaden.. July 2009 is de laatste versie..

Werkt perfect.. de meeste zullen zeggen dat je alle functionaliteit uit het systeem zult halen maar ik heb nergens problemen mee ;)

De laptop kan toch niet veel hebben.. dus deze versie van windows werkt uitstekend!

Linux zou ook snel kunnen werken maar die krijg je niet aan de praat op deze laptop (helaas). geen drivers beschikbaar..

Maik

Wat is dit nou weer voor onzin om XP opnieuw te installeren, en dan nog wel een gestripte illegale versie... En natuurlijk wordt alle functionaliteit en dingetjes eruit gehaald omdat je er anders nooit een performance editie van kunt maken. Of je het merkt is natuurlijk persoonsgebonden,

Je hoeft geen helderziende te zijn om te zien dat 256mb RAM geheugen erg weinig is.
@TS: de beste prestatiewinst die je kunt halen met dit oude ding is nieuw werkgeheugen erin doen. Bij voorkeur een latje van 1024mb, anders 512.
Waarom het niet paste: jij hebt geprobeerd DDR2 erin te stoppen, maar die laptop werkt nog op DDR, en die chips zijn fysiek verschillend. Dit betreft zowel de placement van de chipjes als de afmetingen van het latje. Ook zit er een uitsparing in waardoor het latje maar op 1 manier in de slot past, deze is bij DDR2 ook ergens anders geplaatst zodat er geen DDR2 chips in DDR sloten gedaan worden.

Je kunt bijvoorbeeld deze aanschaffen: http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&l3=SO-DIMM+DDR

Uiteraard is 512 mb ook mogelijk: http://www.alternate.nl/html/produc...tn=HARDWARE&l1=Geheugen&l2=DDR&l3=SO-DIMM+DDR

Helaas zijn deze latjes wat duur, ze worden niet vaak meer gemaakt en zijn ook nauwelijks nog in gebruik...

Laatst bewerkt:
Dat heeft heel veel zin, meer dan jij denkt.
''Helaas zijn deze latjes wat duur, ze worden niet vaak meer gemaakt en zijn ook nauwelijks nog in gebruik...''
Precies!, Waarom zou je in vredesnaam zo'n dure module gaan kopen als de laptop zelf minder waard is....

Of je de illegale Windows versie op je PC wilt hebben, is je eigen keus. Je kan hem ook zelf maken. De laptop is gemakkelijk snel te houden door middel van partitioneren en gewoon goed opletten wat je installeert. Zoals ik al zij, de laptop kan weinig hebben! Houd het bij MSN, muziek en films. Daarvoor is dat ding ideaal.

Ik zou het knap vinden als de topicstarter 1.5 jaar na opening van zijn topic nog steeds met dit vraagstuk zit ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan