langzame computer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Fransina

Ik ben blij dat alles nu in orde gekomen is. Als er nog problemen zijn, vuur ze maar af;).

Ik ben ook niet zó een computerkenner, dus dan zal ik ook niet snel computerjargon gebruiken.

RAM geheugen is idd een soort korte termijn geheugen; de gegevens erop gaan verloren als er geen stroom meer is. Dus nu begrijp je wellicht ook goed wat er gebeurt als je in een programma op de knop "opslaan" duwt. Het document, of de veranderde versie van het document, dat tot dan alleen maar op het RAM geheugen, het werkgeheugen, staat, wordt dan op de harde schijf opgeslaan.

Wat die spyware betreft: ik weet het zelf eigenlijk niet zo goed. Wat men een trojaans paard noemt is gevaarlijker. Maar spyware, trojaanse paarden en nog andere "malware" (een verzamelnaam voor alle schadelijke software) gaan dikwijls samen. Het is volgens mij weldegelijk mogelijk dat malware gegevens op je harde schijf zonder dat je het weet via je internetverbinding doorstuurt naar de makers van de malware. In hoeverre dat dat gebeurt weet ik ook niet. Het zal ook wel gericht zijn op het verdienen van geld en niet op het verzamelen van schoolwerkjes of zo:). Gewoon zorgen dat niets van dat alles op je computer staat: goed opletten wat je downloadt en als je denkt dat er een probleem is je hele computer eens scannen met een goed anti-malware programma. Wat niet écht kwaad kan, maar ik toch niet op mijn computer zou willen, is adware. Het belast je systeem en de reclameboodschappen zijn irritant.

Laatst bewerkt:
Hallo Keej:cool:,
De computer gedraagt zich op dit moment heel braaf.
HIj doet wat ik zeg en ook nog redelijk snel. (hoewel hij volgens mij toch ooit iets sneller geweest is).
Ik heb geloof ik dus op dit moment niets te vragen. Maar ik stel je duidelijke uitleg steeds zeer op prijs, en zal daar zeker weer een beroep op doen zodra de behandeling van het ding me weer boven het petje groeit. (wat meestal vrij snel is)
Ik kan procedures (natuurlijk) wel onthouden, maar het is als er dingen mis gaan, dat ik toch voor een groot deel terug val op een systeem van paniekerig rondlezen/gissen en missen.
Om tussendoor, als er geen problemen zijn, me in de compter te verdiepen; dat komt er meestal niet zo van.

Als je een gitaar hebt, moet je weten hoe je snaren moet verwisselen, als je een fiets hebt, moet je weten hoe je je band moet plakken, maar bij de computer ben ik soms veel meer tijd kwijt aan het apparaat in gang houden, dan dat het doet waar het voor dient. (toegegeven; het is natuurlijk iets gecompliceerder dan een fiets)
Er zijn ook veel mensen die de computervraagstukken in zichzelf een uitdaging vinden, daar behoor ik dus duidelijk niet toe.

In elk geval tot zover bedankt!:D
Groetjes, Fransina

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan