Langzame internetverbinding draadloos maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lumumba

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2005
Hoi,

Mijn moeder heeft een KPN Slim abonnement, waar gratis langzaam internet (128kbps) bij in zit. Dat loopt, net als bij Internetplusbellen via een experiabox. Om geen kabel door het plafond te hoeven boren, leek het mij een idee om die verbinding draadloos te maken. Immers de Experiabox is daar al voor toegerust. Nu vertelde men bij Primafoon me dat het niet mogelijk is om een langzame verbinding draadloos te maken (te weinigbandbreedte), noch dmv de Experiabox noch dmv een router.

Dit is nieuw voor mij. Klopt dit volgens jullie en kan iemand me uitleggen waar dat aan ligt? Of heeft er iemand nog een list om dit wel voor elkaar te krijgen?

Voor mijn moeder is zo'n langzame verbinding voldoende. ADSL kost toch weer een hoop extra.

Dank alvast voor het advies.

Groet!

De Experiabox is toch een modem/router/accesspoint in één?
Ik zou niet weten waarom dat niet mogelijk zou zijn, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Om draadloos te internetten zou je een draadloze ontvanger moeten aanschaffen voor je pc indien deze nog niet aanwezig is.
Zoiets als dit of dit.

Precies, dat dacht ik ook. Maar de Primafoon-man leek heel zeker van zijn zaak. Van de KPN klantenservice heb ik ook verschillende antwoorden gehad, en voordat ik dingen ga aanschaffen wilde ik hier graag meer over te weten komen.

Zat er ook een "gratis" usb-adapter bij deze box? Want het volgende staat op de Siemens site.
Internet met de ExperiaBOX
Met de ExperiaBOX kunt u op twee manieren verbinding krijgen met internet: via een netwerkkabel of draadloos. Met de standaard meegeleverde usb-adapter sluit u de pc draadloos aan op internet via Wi-Fi.
Als uw computer al beschikt over Wi-Fi kunt u deze ook draadloos aansluiten op de ExperiaBOX. Via een netwerkkabel kunt u tenminste vier computers aansluiten op de ExperiaBOX.

Bron.

Nee, die zat er niet bij. Zou wel handig zijn, dan had ik gewoon even kunnen proberen of het werkt.

Maakt het in zo'n geval trouwens veel uit welk merk usb-adapter je kiest? Moet het een specifiek Siemens of KPN modelletje zijn?

Merk en type maakt niet uit. Ik draai hier een draadloze Sweex router met op 1 pc een Netgear usb adapter, op 1 pc een sweex pci adapter en een Packard Hell laptop met inbouwadapter. Probleemloos.

ps,

Om nog even op de vraag terug te komen; ik snap niet helemaal wat een langzame internetverbinding te maken heeft met de vraag of je daar een draadloze router aan kunt hangen. Draai het eens om; het is toch ook mogelijk om een draadloos router in te zetten puur om het hebben van een thuisnetwerk? Dat daar aan de andere kant een al dan niet trage internetverbinding aan hangt lijkt MIJ bijzaak.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan