Langzame/'laggende' computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomBuitelaar

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Berichten
6
Beste iedereen,

Een half jaartje geleden heb ik een nieuwe computer gekocht. Deze heb ik via CPS computers in elkaar laten zetten. Ik kon daarbij zelf m'n onderdelen kiezen en laten installeren. Ik ben toen uitgekomen op de volgende set-up:
Intel Core i5 CPU 650 @3.20 Ghz 3.21 Ghz
4.00GB RAM
ATI RADEON HD5700
32-bits
Mijn Windows Vista heb ik geïnstalleerd via een cd-rom van mijn vorige computer.
En dan komt nu het probleem: eigenlijk al vanaf het begin was mijn computer veel langzamer dan mijn oude computer, terwijl de hardware toch echt stukken beter is. Mijn laptop met zeer basale hardware is zelfs nog sneller. Vanaf het moment dat ik 'm opstart krijg ik regelmatig dat de computer haast lijkt te laggen. Windows Verkenner blijft hangen, Chrome blijft hangen, spelletjes blijven hangen enzovoorts. Ik merk bijvoorbeeld ook dat als ik World of Warcraft speel (een MMORPG) dat het laden erg langzaam gaat, terwijl ik op m'n laptop, dus met slechtere hardware en een slechtere internetverbinding (op mijn desktop heb ik glasvezel) daar geen enkel probleem mee heb.

Ik zit inmiddels dus al een half jaar met dit probleem en inmiddels begin ik me er toch echt dood aan te irriteren. Ik begrijp niet hoe het komt, en ik heb nergens een degelijke oplossing kunnen vinden. PLEASE HELP DUS!

Met vriendelijke groet,
Tom Buitelaar
 
Laatst bewerkt:
Schoon installeren. dan is het opgelost en windows 7 kopen;)
 
Ik had dus ook al eerder gedacht aan m'n pc schoon te installeren. Maar het leek mij niet zo bijster nuttig aangezien m'n pc vanaf het begin al zo langzaam was. Maakt Vista/Windows 7 daarnaast echt zo veel uit?
 
Maar m'n vorige pc had mindere hardware, runde op Windows Vista en deed het toch beter dan m'n huidige pc. Daar is toch iets raars aan de hand?
 
Jij gebruikt vista 32-bits?
Aangezien je 4gb ram hebt moet je 64-bit os hebben om volledig je ram te benutten.
Heb je ccleaner al eens geprobeerd en alle updates geinstalleerd?
 
Nee nog nooit gedaan. Ik gebruik inderdaad 32-bits. Dus eigenlijk wil je zeggen dat als ik meer RAM heb, en die toepas op een 32-bits besturingssysteem ik minder goed presteer dan bij een 64-bits besturingssysteem?
 
Intel Core i5 CPU 650 @3.20 Ghz 3.21 Ghz
4.00GB RAM
ATI RADEON HD5700
32-bits

4.00GB RAM heb je toch?:confused:
Dan moet er een 64-bit installatie op.
Als je minder hebt, 32-bit.

Zo Duidelijk?
 
Het "advies" van WindowsFaq om je probleem op te lossen door een 64 bits OS te gebruiken is flauwekul.
Snel vergeten dus.

Kijk eens in de taak manager welke programma's er allemaal draaien.

Tardis
 
Ja dat valt dus ook allemaal heel erg mee... Geen programmaatjes die veel werkgeheugen innemen (allemaal onder de 10k). Ik heb dat programmaatje gebruikt en dat lijkt nu redelijk goed te werken. So far so good. Ik denk alleen dat het meer een probleem van structurele aard is.
 
Wie heeft er nou verstand van ICT?

Jij in ieder geval niet, dat heb je hier in het forum al bewezen.
Enne... het is nergens voor nodig om een grote bek op te zetten.
Daarvoor ben je ook nog een beetje te nat achter je oren knul.

Tardis
 
Ruzie lijkt me onnodig. Ik vind het heel fijn dat jullie me helpen, maar ik kan zelf ook wel kijken naar of iets klopt of niet.

Ik heb overigens inmiddels weer dezelfde problemen als eerst. De CCleaner werkt dus in ieder geval niet voldoende
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan