Langzame NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flamedog

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2007
Hallo forum,

Eergisteren heb ik een LaCie Network Space 2 aangeschaft, een harde schijf bedoeld om als Network Attached Storage te gebruiken (dus via een ethernet kabeltje in de router om vervolgens met het hele netwerk gebruik te maken van deze schijf).

Het probleem nu is dat de uploadsnelheid zo ongeveer 1mb/s is. Zodra ik een file erop zet gaat hij van 8mb/s in een aantal seconden naar 1mb/s en schiet het dus totaal niet op om iets erop te zetten.

Overigens heb ik weinig aanpassingen gedaan aan de router/firewall-instellingen, ik heb dus alleen de NAS ingeplugd (in de LAN1 poort van de router, er zitten ook nog LAN2, LAN3, LAN4 en de gele poort op) en vervolgens met de bijgeleverde CD software de NAS een beetje ingesteld.

Alle pc's hier gebruiken overigens Windows 7. Waar moet ik beginnen om deze snelheid omhoog te krikken en wat kan ik verwachten qua upload/download? De schijf koste €199,- voor 2 TB voor het geval iemand dat wil weten :)

Bij voorbaat dank,
Flamedog

Laatst bewerkt:
Firewall / router hoef je qua poorten niet aan te passen, mits je het natuurlijk op je eigen netwerk houdt ;)

Heb hier namelijk ook gewoon mijn NAS (LG) ingeplugged, en die werkt ook op volle snelheid .. Dus, ik zou eens zoeken in de bekabeling e.d. als ik jou was ;)

Bedankt voor de reactie :)

hmmmm... het maakt toch niet uit in welke poort van de router je hem doet of wel? Het is zo'n ding van Ubee (ziggo troep :))

Wat kun je verwachten qua snelheid als zo'n ding goed werkt?

net maar weer eens geprobeerd, router uitgezet/aangezet net als de NAS. Uploadsnelheid = 366kb/s....

Ergens klopt iets niet naar mijn idee :p

kan iemand mij toevallig nog helpen met dit probleem?

Ik heb net overigens een speedtest gedaan en het valt me op dat mijn download zo'n 25mb/s en de upload 1,5mb/s, heeft dit direct verband met de upload naar mijn NAS?

Zo ja, is deze uploadsnelheid normaal? Of moet je veel meer verwachten van een Ziggo Ubee modemrouter...

Hopelijk kan iemand me hierin de weg wijzen :)

Wat je test op speedtest.net heeft niets met je internet modem te maken, laat staan dat het iets van doen heeft met je NAS ;)

hmm..

Bijgeleverde ethernetkabel gaat van de NAS naar LAN1 (overige LAN's ook geprobeerd), internet komt binnen via die gele poort. NAS is gewoon aangesloten op de stroom en ik kan er ook op, alleen dus tergend langzame upload. Net nog iets geprobeerd te uploaden, kwam uit op 300kb/s en dalend. Wat doe ik fout? :(

Het probleem is inmiddels *verholpen*. Het lag puur aan het bereik van de router, deze was te slecht om snel te kunnen uploaden. Ik heb een nieuwe router aangeschaft (Netgear WNDR3700), deze zal hopelijk de snelheid opkrikken van de verbinding :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan