langzame netwerkverbindingen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Janus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Janus

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2000
Ik heb een thuisnetwerkje met 3 pc´s.
1 x XP, 1 x Me en 1 x 98 se.
internet via router.
Via de wizard netwerk instellen bestanden en printer gedeeld, gaat allemaal prima, op één ding na:
de Me en 98 machines vinden elkaar én de XP machine flitsend snel, echter vanaf de XP machine naar de andere twee gaat ontzettend langzaam.
Ik heb al geprobeerd om netwerk opnieuw in te stellen maar niks schijnt te helpen.
Wie weet wat hier de oorzaak van kan zijn ?

Hmm

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb helaas nog niet ondervonden hoe dit kan, ik hoop dat iemand hier nog op reageerd.

grtjs jjw

jjw,

volgens mij heb ik het gevonden:: !!!!!!!
als je de map credentials weggooit uit
documents and settings/xxxx/application data/windows
dan worden, in ieder geval bij mij, de netwerk-shares weer razendsnel gevonden.
(wel ff opnieuw windows starten)

Ik ben in de knowledge-database van Microsoft aan het zoeken geweest en het heeft iets te maken met opgeslagen wachtwoorden waarmee de shares en/of bestanden beveiligd zijn, hier gaat windows dan telkens naar op zoek.

Met het verwijderen van de map credentials kun je ook alle personen die met hun aanmeldingsnaam bij windows messenger staan verwijderen.
Ik hoop dat deze oplossing ook voor jou werkt, laat het nog even weten.

Met vriendelijke groet, Janus. (self supporting)

Maareeee

Maar vernagel je daarmee eigenlijk niet het beveiligings systeem????

Volgens mij wel.

grtjs jjw

Dat zou kunnen, maar aangezien het hier gaat om een thuisnetwerkje tussen mij en m´n kids heb ik er niet zoveel problemen mee.
Het wordt natuurlijk anders als er meerderen bijkomen.
Voor mij is dit in ieder geval de oplossing.

met vriendelijke groet
Janus.

Ja nee

Ik bedoelde meer, schaad het niet de beveiliging tussen intern netwerk en internet of tewel de buiten wereld.

Ik heb ook nog eens zitten terug lezen maar ik denk ook dat we een miscomunicatie hadden, ik zelf draai met Win2000pro, waarschijnlijk geld de oplossing ook voor mij, ik ga het ieder geval proberen.

grtjs jjw

ik heb een router in gebruik, daarin zit een ingebouwde firewall, dus ik denk dat het meevalt met de beveiligingsproblemen.
Laat me nog even weten of de oplossing voor jou heeft gewerkt.

Betere Manier

Ik heb zelfs een betere manier gevonden.
http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=153
Hier staat een windows tweak die uitlegt hoe je en sneller netwerk krijgt, en waarempel het werkt ook nog.
Maar evengoed bedankt voor de uitleg en meedenkerij.

grtjs jjw

Graag gedaan jjw, jij ook nog bedankt voor de tip.
Succes met netwerken !!

Netwerk win2000 win98

Had jij ook in het begin dat je wel alles kon delen behalve wat je wilde, ik zie nu op de win98 machine alleen maar de gedeelde printers maar niet de gedeelde map????

Hoe zou dat toch kunnen.

grtjs jjw

Heb je de rechten op die map dan wel goed staan?

Groeten Oossie

Rechten

ja de rechten staan naar mijn mening correct (zie bijlage) zo geld dat voor alle namen die die map mogen gebruiken.

Toch nog steeds kan ik de map niet zien in de Win98 omgeving.

Heel vreemd, heb je nog meer goede ideeen waar ik naar moet kijken of moet opletten.

Grtjs jjw

Maak eens op alle machines dezelfde gebruiker aan met dezelfde inlognaam en wachtwoord.
Brengt dit veranderingen met zich mee ?

Groeten Oossie

Helaas

Nou helaas, het enigste wat dit mee bracht aan verandering is dat ik nu de gedeelde printers zie die ik daarvoor niet zag.

Ik had dit al geprobeerd.

grtjs jjs

Heb je de netwerk-installatie wizzard (diskette) nog een keertje uitgevoerd op de W 98 machine, dit wil ook nog wel eens helpen.
Als het helemaal niet mocht lukken probeer dan toch eens de map Credentials weg te gooien. Het blijkt dat hierin toch vaak oude gegevens worden vastgehouden die uiteindelijk 'in de weg' gaan zitten.
Succes !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan