Langzame pc en constant errors

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kersje

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
148
Hallo allemaal, ik heb sinds 2 jaar al constant computer problemen(macbook werkt gelukkig nog perfect!)

Ik heb hier de volgende specificaties wat er in de kast zit:

Videokaart: Nvidia XFX 256 D2 X 7600GS/500 TD WB
Geheugenmodules: GEIL 2x 1GB PC2-4300 DDR2-553
Moederbord: Gigabyte G31MX-S2 G31 GVSM
Processor: Intel E4400 775 2000 BOX800 2MB
Trust voeding 420 Watt
Samsung 320GB hardeschijf

De spul heb ik 2 jaar terug gehaald toen heeft hij het even gedaan toen kwamen de problemen weer. Binnen deze 2 jaar heb ik nog is nieuwe voeding en hardeschijf gekocht maar tevergeefs. Is het misschien een combinatie van de hardeware? Om nu nou een complete systeem te kopen is makkelijk maar ook erg zonde van de hardware.

Hoop dat iemand mij kan helpen
 
t t t t t trust....???:shocked:

Zou kunnen dat deze de problemen veroorzaakt. Wat voor voeding had je hiervoor?
 
uhmm geen idee eigenlijk, was 1tje die al meegeleverd was. Dat was een voeding uit 2001 :p Denk niet dat het helemaal alleen aan de voeding ligt?
 
Nog even gecheckt, oude voeding was een L&C technology 350 watt ATX
 
net zo erg.

Het zou dus aan de voeding kunnen liggen.

Nu zie ik dat je moederbord ook een onbaord vga heeft. Zou je eens de videokaart eruit kunnen halen en dan de monitor op de vgapoort kunnen aansluiten?
Hierdoor zal je computer minder stroom gaan verbruiken en dus grotere kans dat de trust het beter aan kan.
 
hoe zit het dan met bepaalde errors die ik krijg? Zoals pc die zomaar opeens opnieuw opstart, wel eens blue screen of death gehad en een vage error(weet naam niet precies) krijg dan een venster van windows te zien, staat er iets van rapport weergeven, verzenden of niet verzenden. Druk ik niet verzenden, zijn al mn icoontjes weg van bureaublad, alleen achtergrond zie ik nog... gedurende 10/15 sec, dan is alles weer normaal

vind het erg ***** dat ik de ene ding na de andere moet kopen en probleem is nog steeds niet verholpen. Deze voeding heb ik 4/5 maanden geleden gekocht
 
die voeding had je nooit moeten kopen. Dat is gewoon een waardeloos ding. Al koop je nog 10 waardeloze voedingen -> je kan problemen blijven houden.

Heb je verder Windows al eens opnieuw geinstalleerd?
 
haha ik kan windows formatteren en installeren met mn ogen dicht. Moet je nagaan hoevaak ik dat gedaan heb

wat is een goede voeding dan?
 
Drivers allemaal geinstalleerd? (chi[pset-drivers bijv)

Goede voedingen: zie mijn handtekening.

Heb je het nu al eens zonder die videokaart geprobeerd?
 
nee ik heb er nog even geen tijd voor want de PC start nu helemaal niet meer op... t/m het zwarte scherm met | die knippert en laad niet verder, dus zal hem opnieuw moeten installeren maja dan is het toch lastig om te zien of er nog kuren zijn aangezien hij helemaal schoon is.

Toch blijf ik erbij dat het niet alleen aan de voeding ligt. Sinds ik die Trust voeding heb, heb ik geen last meer gehad dat hij opeens uitvalt. Dat is gewoon opgelost nu
 
Wanneer jij gewoon op internet zit of zo, dan verbruikt je computer misschien 150W. Ga je gamen, dan kan dit zo oplopen naar 250W.
En dan kan jij zeggen: het moet 420W kunnen, maar bij trust zit de kracht voor een groot deel op de nauwelijks gebruikte 3,3V-lijn.
Misschien blijft er maar 200W over voor de +12V-lijn. (het zegt genoeg dat op de Trust-site geen specs te vinden zijn).

Wat kan er dan gebeuren als de voeding het niet aan kan?
De computer vraagt 12V, maar krijgt op een gegeven moment 10V. Tja, dan krijg je dus een foutmelding en kan je je pc opnieuw opstarten.

Stel dat het toch de voeding niet is
dan zou je ook nog het geheugen kunnen testen.

Ook kan je je moederbord op kapotte condensators kunnen controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan