langzame pc & internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaGenius32

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2004
Ik ben niet in het bezit van een supersnelle pc.. 196 ram geheugen, pentium3, 40gb harde schijf, 500mhz processor <= volgens mij :D 500mhz en windows XP..

Op zich werkt het wel redelijk. Ik heb een adsl verbinding van Wanadoo. 512/256 Kbit/s.. Dit wordt binnenkort trouwens verdubbelt naar 1024/512 :thumb: .

Heeft de computer met mijn hardware invloed op de snelheid van het internet en het down & uploaden? Of maakt dat niet zoveel uit? Zo ja wat moet ik dan vervangen door iets anders..

Alvast bedankt..
patrick

oke... bedankt dan weet ik dat ook weer.. maar om xp te draaien is het inderdaad wat te langzaam dus de oplossing is terug naar win98 :evil: .. maar xp vind ik ohhhhhhhhh zo mooi ;) .. nou ja.. ik zal wel effe kijken.. bedankt he nachtbrakertjes;)

Geplaatst door thaGenius32
....maar om xp te draaien is het inderdaad wat te langzaam dus de oplossing is terug naar win98

Voor relatief weinig geld kun je er nog wat extra ram bij plaatsen. k heb zelf een pIII, 450 Mhz met 320 MB ram met XP. Draait zeer acceptabel. Ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar (het minder stabiele) W98.

Geplaatst door ikself

Voor relatief weinig geld kun je er nog wat extra ram bij plaatsen. k heb zelf een pIII, 450 Mhz met 320 MB ram met XP. Draait zeer acceptabel. Ik moet er niet aan denken om terug te gaan naar (het minder stabiele) W98.
Mee eens. Mijn backupsysteem is een PIII\ 533 met 512 Mb geheugen en doet het heel goed met XP. Zelfs beter dan toen er nog Win 98se op draaide. Zorg ervoor dat er niet teveel onzinnige services mee opstarten.

ok en wat zijn die onnodige services dan?? ik heb al een x gekeken maar durf niet die stap te nemen om dingen uit te schakelen...

Geplaatst door Amorlaura
Inderdaad heeft XP minimaal 256 MB nodig
niet mee eens -->

Systeemeisen Windows XP
* 233 MHz Pentium of hogere microprocessor (of een equivalent)
* Minimaal 128 MB RAM aanbevolen (minimumondersteuning geldt vanaf
64 MB RAM) en maximaal 4 GB RAM
* Minimaal 1,5 GB vrije ruimte op de vaste schijf
* VGA-monitor
* Toetsenbord
* Microsoft Mouse of compatibel aanwijsapparaat
* Cd-rom- of dvd-station

klikkerdeklik

Laatst bewerkt:
Ik zoek nog even naar een mooie lijst met services. De lijst van "Blackviper" (www.blackviper.com) is momenteel niet bereikbaar. Moet je denken aan de indexingservice, telnet, Messenger, DHCPclient (Als je vaste ip's gebruikt), etc

Overigens heb je hier nog 2 linkjes naar threads voor optimalisatie van je internetverbinding. In beide moet je even goed de aanwijzingen van Upsidaisy lezen.

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=176102

en

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=178289

Probleem opgelost. Mijn vader heeft de pc geupgrade. Nieuwe moederbord erin.(had ie nog liggen, nieuwe videokaart 128 mb.. ( tijdens een check zagen we dat er een 2 mb videokaart ingebouwd in zat !!! )
En een reepje geheugen erbij.(317 ram geheugen nu.)

En het resultaat : Just great !!!! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan