langzamer en langzamer, na opstarten is ie weer normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

cusoon

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2006
Hellup!
Ik heb drie pc problemen, en ik weet niet of ze met elkaar te maken hebben.
In volgorde van irritantheid: Als de pc een tijdje achter elkaar aan staat wordt ie steeds langzamer. Eerst kan ik dus mooi geen films meer kijken, want het geluid roggelt geregeld en de beelden schokken. Hij wordt maar langzamer en langzamer totdat zelfs de muis vastloopt. Even opnieuw opstarten en ja hoor hij doet het weer een dag normaal.
Irri twee: De laatste 2 maanden loopt de pc “kapot” tijdens het scannen van de Microsoft shared file map. Een virusscanner, defender, of spysweeper blijven hangen en daarna start de pc opnieuw op.. De inhoud los scannen geeft géén problemen. Andere spyware scanners lopen wel door.
Irri drie: Hij start zo ontzettend traag op, duurt zeker een kwartier voordat ik iets kan doen. Het bureau blad is er wel, maar hij’s “bezig”. Waarmee mag joost weten.
Weet iemand per probleem of het totaal probleem hoe ik eruit kom? Even alles opnieuw formateren is mijn allerlaatste optie namelijk. Technische zaken: P640, 2gb geheugen, en 500gb aan schijven, temperatuur cpu in orde, defragmenteren helpt ook niet.
Hellup!

Welke virusscanner heb je.
Norton staat erom bekend, je pc langzaam te maken en het opstarten duurt ook vaak lang met Norton.

Maar ga eens naar Start -- Uitvoeren en typ msconfig
en klik op OK en ga naar tabblad Opstarten, en kijk daar welke programma´s mee opstarten.
Kom je iets tegen wat je niet nodig hebt, dan kan je het uitschakelen, maar doe dit alleen als je weet wat het is. Hier meer informatie.

En heb je de voeding van je systeem al gecontroleerd,

Riekt naar maleware.

Programma's draaiem op achtergond, zonder dat je het weet.
Of je geheugen wordt niet vrijgegeven.

Heb je hier al advies gevraagd:
http://www.nucia.eu/

Stel daar je vraag onder de juiste rubriek, na de info doorgelezen te hebben.

Welke virusscanner heb je.
Norton staat erom bekend, je pc langzaam te maken en het opstarten duurt ook vaak lang met Norton.

Maar ga eens naar Start -- Uitvoeren en typ msconfig
en klik op OK en ga naar tabblad Opstarten, en kijk daar welke programma´s mee opstarten.
Kom je iets tegen wat je niet nodig hebt, dan kan je het uitschakelen, maar doe dit alleen als je weet wat het is. Hier meer informatie.

En heb je de voeding van je systeem al gecontroleerd,

Ik heb McAfee, en msconfig heb ik al geprobeerd. Hoé check ik de voeding?

Irri twee: De laatste 2 maanden loopt de pc “kapot” tijdens het scannen van de Microsoft shared file map. Een virusscanner, defender, of spysweeper blijven hangen en daarna start de pc opnieuw op.. De inhoud los scannen geeft géén problemen. Andere spyware scanners lopen wel door.

Toevallig niet 2 virusscanners aan het draaien?
Dat zou je pc wel eens niet leuk kunnen vinden.
Greetsz Thooms

Toevallig niet 2 virusscanners aan het draaien?
Dat zou je pc wel eens niet leuk kunnen vinden.
Greetsz Thooms

nope, MacFee hoort bij XS4all abonnement, en wel online scanners getest maar hetzelfde probleem. Nod er nog eens laten draaien, idem dito.

Heb je McAfee en NOD32 op je pc staan?
nee, dat werkt niet. McaFee hoort bij XS4all, maar omdat die steeds op dat probleem stuit, heb ik mcafee evne uit gezet en nod32 laten draaien. Die gaf dus echter hetzelfde probleem, net zoals windows defender, en spysweeper. Adaware, spybot lopen wel gewoon door.

Maar gewoon een simpele vraag:

Heb je betaald voor McAfee?
Of is McAfee alleen de anti-spam / spamfilter?

Geef eens duidelijk antwoorden op deze vragen.

Of gebruik je NOD32 alleen om even te scannen en niet als realtime-protection?

Maar ik zou me niet zo druk maken over dat ze niet doorlopen, als je de inhoud hebt gescand en er is niks aan de hand, zou me geen zorgen maken.

Voor de zekerheid kan je nog even scannen met AVG Anti-Spyware. Update hem eerst even voordat je een scan uitvoert

Laatst bewerkt:
Maar gewoon een simpele vraag:

Heb je betaald voor McAfee?
Of is McAfee alleen de anti-spam / spamfilter?

Geef eens duidelijk antwoorden op deze vragen.

Of gebruik je NOD32 alleen om even te scannen en niet als realtime-protection?

Maar ik zou me niet zo druk maken over dat ze niet doorlopen, als je de inhoud hebt gescand en er is niks aan de hand, zou me geen zorgen maken.

Voor de zekerheid kan je nog even scannen met AVG Anti-Spyware. Update hem eerst even voordat je een scan uitvoert

Dank voor het meedenken.
McAfee hoort bij het xs4all abonnement, is dus betaald. is geheel internet security, dus firewall, virus, en spyware, en ook realtime. Nod was alleen eenmalig om te testen of het aan McAfee lag. De PC werkte al anderhalf jaar zonder deze specifieke problemen, maak me dus geen zorgen, maar er valt nauwelijks langer mee te werken dan 1 dag. Elke keer opnieuw opstarten lost het probleem alleen maar tijdelijk op, want het komt steeds terug. Extra GB geheugen en harde schijf was dus ook geen oplossing. Kan AVG wél samen met McAfee werken dan?

AVG Anti-Virus is ook een anti-virusprogramma en omdat McAfee Internet Security ook een virusscanner heeft heb je er dan 2.
En dat is niet aan te raden, omdat het je pc onnodig langzaam maakt en zelfs conflicten kan geven.

Dus gewoon McAfee houden, en voor even scannen kan je ook online virusscanners gebruiken.
De link staat hieronder, in mn handtekeing bovenaan.

AVG Anti-Virus is ook een anti-virusprogramma en omdat McAfee Internet Security ook een virusscanner heeft heb je er dan 2.
En dat is niet aan te raden, omdat het je pc onnodig langzaam maakt en zelfs conflicten kan geven.

Dus gewoon McAfee houden, en voor even scannen kan je ook online virusscanners gebruiken.
De link staat hieronder, in mn handtekeing bovenaan.

Thanks, heb hem al een paar keer laten draaien. Helaas...ook AVG loopt zich vast op die file. Komen die andere problemen ook hierdoor volgens een kenner?
Gr. Rob

Verwijder AVG maar weer, het is niet handig om 2 virusscanners te hebben op je pc's.
Als je tenminste AVG Anti-Virus bedoelt.

Maar, download hier eens AVG Anti-Spyware en scan daarmee.
Dat is dus niet hetzelfde als AVG Anti-Virus, dus die kan je gerust draaien.

Heb je ook al een online-virusscan gedaan, bij Housecall?

Verwijder AVG maar weer, het is niet handig om 2 virusscanners te hebben op je pc's.
Als je tenminste AVG Anti-Virus bedoelt.

Maar, download hier eens AVG Anti-Spyware en scan daarmee.
Dat is dus niet hetzelfde als AVG Anti-Virus, dus die kan je gerust draaien.

Heb je ook al een online-virusscan gedaan, bij Housecall?

Heb beide AVG gedraaid, beide lopen vast op die map. Met Housecall idem dito. Meer ideeën?

Scan de inhoud los 1 keer met AVG Anti-Spyware.

En verder zou ik me niet zo zorgen maken over die map.

En over het vastlopen van je pc, hoeveel programma's draait je als dat gebeurt?
En wat voor programma's?

Als je Autoruns gebruikt, ziet het er druk uit, dan moet je naar tabblad Logon gaan, daar vind je de handigste informatie.

Als je Autoruns gebruikt, ziet het er druk uit, dan moet je naar tabblad Logon gaan, daar vind je de handigste informatie.

alles er maar af gekiept. probleem blijft: na een tijdje draaien wordt ie langzamer en langzamer. iemand nieuwe ideeën?:(

Dan is er nog maar 1 middel voor je; Hitman Pro 2
Hitman pro 2 is juist niet het middel. Maakt vaak meer kapot dan je lief is.:(
Scan liever met losse programma's.

1.Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware
Lees de handleiding door,en laat het programma scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D
Lees de handleiding door,en laat dit programma ook scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".

5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
    • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.
      Na de scan; volg onderstaande instructies :
      BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
      * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
      zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
      (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
      * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
      ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
      * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
    7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog steeds problemen, meldt het even. :)

Succes ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan