Langzamer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sando60

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Berichten
521
Als de bootscreen van Windows XP geweest is dan is het zeker wel een halve minuut het scherm zwart.

Hoe kan ik dat oplossen?
 
Mogelijk is je register ernstig vervuild met sleutels die nergens meer bijhoren en Win heeft dan een halve minuut om nodeloos naar al die dingen te zoeken en vervolgens door te starten...... Download Ccleaner eens en fris het register eens op......
 
Het kan ook zijn dat er een programma wordt opgestart met Windows die niet correct werkt.

Wat je ook nog kunt proberen is: (Sommige commando's staan in het engels omdat ik geen XP NL gebruik, deze heb ik vet gemaakt)

Start --> Uitvoeren --> en type: MSCONFIG
Kies uit het eerste tabblad Selective Startup en zet alle vinkjes aan behalve van de StartUp en klik OK en reboot PC. Voor een nog beter test zet je eerst 1 vinkje aan en herstart je de PC. Testen en als het niet aanwezig is dan weer vinkje erbij aanzetten en weer herstarten etc etc. Totdat alles weer aanstaat.

Als het probleem niet meer aanwezig bij StartUp items dan wordt er dus een programma met XP gestart die dit veroorzaakt. In het tabblad StartUp kun je dan eventueel alles daar uitzetten en stuk voor stuk aan zetten en PC steeds opnieuw opstarten. Zet dan wel in het eerste tabblad wel eerst Normal Startup aan.

Als je geluk hebt kom je er dan achter welk programma de schuldige is.

Zo kom je weer wat verder en mogelijk tot de oplossing.

Als je klaar bent met testen wel bij Selective Startup kiezen voor Normal Startup zodat alles weer normaal start.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan