Lannetwerk instellen via wizard

• Onderwerp starter Onderwerp starter tomr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tomr

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2006
Het probleem: ik probeer via de wizard van windows een netwerk in te stellen, dit lukt niet want op een bepaald moment komt er een pop-up die zegt : "enkele netwerkapparaten in deze computer zijn nog niet aangesloten. Voordat u verdergaat dient u deze aan te sluiten of het selectievakje verbroken netwerkverbindingen negeren aan te vinken."
Wat moet ik doen of wat doe ik verkeerd. De netwerkkaarten zijn wel degelijk aangesloten bij beide PC's.

wat gebeurt er als je dat vinkje zet.

zijn de netwerkkaarten ook geinstalleerd. en niet toevallig uitgeschakeld?

De netwerkkaarten zijn wel degelijk geïnstalleerd en ingeschakeld. Ik heb nu even geprobeerd met het vinkje aan, dan kan ik de wizard volledig zonder problemen doorlopen. Nu is het wel helemaal ingesteld maar heb ik nog geen communicatie tussen de 2 pc's.

wel bestand en printerdeling aanstaan.
mappen gedeeld

Ja printer- en bestandsdeling staan op beide pc's ingeschakeld! Oja, en als ik met mn cursor op het icoontje van de Lan-verbinding naast de klok ga staan ,zegt ie "een van de netwerkkabels is niet aangesloten"

netwerkkabel niet aangesloten....das niet goed.
Hoe zijn de computers met elkaar verbonden.
gebruik je een router
een hub
of gewoon een kabel tussen de computers

dus een utp kabel tussen de twee computers.
dan MOET dat wel een CROSS kabel zijn.

En hoe zou ik dat moeten te weten komen of het een cross is of niet. Het is een kabel die m'n pa meegebracht heeft van z'n werk dus ik kan niet kijken op de verpakking (en hij weet zelf ook niet wat het is). Dit staat op de kabel zelf: "Lanmark-5 UTP PATCHCORD BY NEXANS LU3102 020619m"

Laatst bewerkt:
kabel aan beide zijde goed bekijken.
deze mogen niet hetzelfde aangesloten zijn.
Kijk hier maar even daar staat straight en cross afgebeeld.
http://patchkabel.nl/14/

Ik vrees dat het een straight is. Dus de oplossing is: een crossed kopen of zijn er nog andere mogelijkheden? Alvast bedankt voor de hulp.

je zou een router er tussen kunnen zetten maar is duurder dan een crosskabel.
maar achter een router kun je zonder problemen vier computers plaatsen met een straight kabel.
En je weet zeker dat de computers met die ene kabel met elkaar verbonden zijn.
dus echt de kabel tussen de twee computers.??

Laatst bewerkt:
Ok. Ja de computers zijn zeker met die ene kabel met elkaar verbonden.

Zou je het even kunnen laten weten, ik zit namelijk ermee dat mijn laptop niet het internet op wil en eigenlijk geeft die ook gewoon aan dat hij 'wel moet doen'. dus dan wil ik dit ook ff bekijken..

Met vriendelijke groet,

Erwin Okken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan