• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lap tekst in body van email verstuurd door macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom30

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2007
Hallo Mensen,

Zie hier een stukje uit een macro van Ron de Bruin:

With Destwb
.SaveAs TempFilePath & TempFileName & FileExtStr, FileFormat:=FileFormatNum
On Error Resume Next
With OutMail
.To = "ron@debruin.nl"
.CC = ""
.BCC = ""
.Subject = "This is the Subject line"
.Body = "Hi there"
.Attachments.Add Destwb.FullName
'You can add other files also like this
'.Attachments.Add ("C:\test.txt")
.Send 'or use .Display
End With
On Error GoTo 0
.Close SaveChanges:=False
End With

Nu staat er bij .Body alleen de tekst "Hi there".
Ik wil hier echter graag een heel verhaal kwijt. Ik denk aan een stuk of 10 regels met her en der een blanco regel er tussen.

Heeft iemand een idee hoe dat werkt?

Alvast bedankt!

Groeten, Tom

Code:
.Body = "Hi there" & " nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllll vvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllll aaaaaaaannnnnnnnnnndddddddddddeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeee ttttttttttteeeeeeeeeeekkkkkkkkkkssssssssssstttttttttt"

:D:thumb:

Code:
.Body = "Hi there" & " nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeellllllllllllllllll vvvvvvvvvvvveeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelllllllllllllllllll aaaaaaaannnnnnnnnnndddddddddddeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrreeeeeeeeeee ttttttttttteeeeeeeeeeekkkkkkkkkkssssssssssstttttttttt"

:D:thumb:

Hahahhahha, dat is voor de hand liggend en had ik ook al geprobeerd. :D

Echter, als ik dat doe dan krijg ik steeds "Compileerfout: Verwacht Expressie"

Ik zou er de volgende tekst willen zetten:

---------------------------
Beste Collegea,

Hierbij het formulier zoal afgesproken.

Met vriendelijke groet,

Tom
----------------------------

en dan het liefst ook met de regelafstanden ertussen dus een beetje dezelfde opmaak als hierboven. Maar dat lukt dus niet. Ik kan tussen de twee " wel een heel verhaal kwijt maar dan staat alles gewoon achter elkaar.

Is het niet mogelijk om de tekst die in de body moet uit een aantal cellen in het workboek te halen? Dan zet ik het daar gewoon in.

Alvast bedankt weer!!!

Groeten, Tom

Bijvoorbeeld

Code:
.Body = Range("A1").Value & vbNewline & vbNewline & Range("A2").Value & vbNewline & vbNewline & Range("A3").Value

Bijvoorbeeld

Code:
.Body = Range("A1").Value & vbNewline & vbNewline & Range("A2").Value & vbNewline & vbNewline & Range("A3").Value

En ook dit werkt PERFECT!!!

Wederom super bedankt!!!!!!!

Groeten, Tom

Tom,

Ik heb ongeveer hetzelfde nodig zoals U hebt beschreven. Kan je de volledige code van je macro doorgeven. Hiermee zou ik een flink stuk geholpen zijn. Alvast bedankt.

Groeten,

Donamd

@donamd,
dit is een vraag van 2008 maak even een eigen vraag voor jouw probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan