lapotop probleem valt uit!

Status
Niet open voor verdere reacties.

royjwz

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2013
ik heb deze laptop nu ongeveer 2 jaar en steeds als ik een spel wil spelen zoals call of duty 4 of need for speed world valt de laptop naar ongeveer 5 min spelen gewoon uit en doet hij niks meer en blijft gewoon uit staan.
als ik hem dan weer op start geeft hij alleen aan dat de laptop zich fout heeft afgesloten en of ik hem op veilige modus opnieuw op wil starten of gewoon normaal.
er komt geen foutmelding te staan met gegevens waar het aan kan liggen.
help me alstublieft

alvast bedankt.

Allereerst welkom op Helpmij!

Graag zie ik wat meer informatie over je laptop.
Merk, type, en allemaal andere specificaties.
Hapert het beeld ook tijdens de spellen? En is het elke keer na exact 5 minuten, of is dat maar een schatting???

Ik hoor graag van je!
Jochem

Zonder details lastig, maar ik gok op oververhitting. Maak de ventilatoren eens goed schoon.

Hallo

De door u vermelde symptomen , zijn deze van een laptop die zichzelf uitschakeld op z'n thermische beveiliging ... m.a.w. deze wordt veel te warm (heet).

Hoe je snel/eenvoudig een laptop zuiver kunt maken :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Indien de laptop reeds te veel te heet is geworden , kan het nodig zijn om eventuele thermal pad's/koelpasta te vervangen/laten vervangen.

Merk/typenr vermelden zal vermoedelijk nuttiger/specifieke info voor u opleveren.

Peter

ik heb niet het idee dat de laptop te warm wordt want als ik hem gewoon aan laat staan en de spellen niet opstart kan hij zolang aanstaan als ik wil en schakelt hij niet uit.
het gebeurt echt alleen als ik de bovengenoemde spellen opstart.
ik ben geen expert en weet niet precies waar ik die gegevens kan vinden.
processor: Intel(R) Core(TM)2 DUO CPU T6600 @ 2.20 GHz (2 CPUs),~2.2GHz
geheugen: 4096MB RAM
DirectX-versie: DirectX 11
product-id: 65535
de 5 minuten is een schatting maar het zit er altijd een beetje omheen, soms wat korter soms wat langer.

royjwz. Waarom heb je dat idee? Je weet iets niet, stelt hier een vraag en krijgt van 2 onafhankelijke personen de tip dat het aan de koeling ligt (in dit geval het ontbreken ervan) en stelt dan zelfstandig dat dat niet kan. Als je je mening onderbouwt leren we er allemaal van.

omdat het naar mijn mening niet kan dat als ik het spel opstart de laptop wel overhit raakt maar als ik hem veel langer aan laat staan en andere spellen speel dat hij het dan niet doet.

Ik zou je adviseren om de tips van VDK_P te volgen. Heb je het probleem daarna nog, praten we verder.

zou iemand me dan misschien uit kunnen leggen waarom de laptop alleen bij het spelen van deze spellen de laptop overhit raakt en anders niet want hij voelt niet warmer aan.

Welke andere spellen speel je dan nog waarbij er geen problemen zijn?

Duidelijk. Maakt het in ieder geval geen 100% zekerheid meer. Echter hetgeen jij beschrijft (computer blijft uit na uitval) duidt op een hardware probleem. En dan kom je bij een laptop toch al snel aan de ventilator. Kleine moeite om dit even schoon te maken (kun je niet vaak genoeg doen bij laptops) en te bekijken of het probleem minder wordt. Dit voordat we ons in allerlei moeilijke bochten gaan wringen om er een mogelijk probleem/oplossing bij te verzinnen.

heb hier niet zo veel verstand van dus wat zou dan de beste manier zijn om dit precies te doen?

Wat VDK_P hierboven al zegt. Volg de link in zijn post.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan