Laptop aan en Draadloos Internet valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jootje123

Gebruiker
Lid geworden
20 jul 2009
Hallo,
Telkens als ik met mijn laptop internet op ga via de draadloze verbinding valt het gehele internet uit. Ook die via de LAN. Dit gebeurd na 1 minuut, na 5 minuten en soms na 30 minuten.
We zijn een week met vakantie geweest en tijdens dat verblijf hebben we gebruik gemaakt van internet daar. Via Stern Pixels of zo heette dat. We kregen gedurende 1 week een wachtwoord en gebruikersnaam. Sinds we weer thuis zijn hebben we het probleem dat het internet weg valt via deze laptop. We hebben ook een 2e laptop geprobeerd en dat geeft geen problemen. Voor onze vakantie was het probleem er niet.
Wat hebben we al gevonden op internet en geprobeerd ?
- De modem resetten
- De kabels van ons Belkin Router losgehaald.
- Onze Belkin Router naar fabrieks instellingen teruggezet, en gereboot.
- De Tunneladapters verwijderen
- Instelling van de netwerkkaart van energiebesparing uitgezet.
- De V6 protocol uitgevinkt
- De Intel Wifi Link 5100 AGN stuurprogrammas verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
We hebben zelfs de laptop helemaal geformateerd omdat we dachten dat er een conflict zou zijn.
Maar zelfs na het formateren en bovenstaande mogelijke oplossingen valt internet nog steeds uit zodra we de laptop gebruiken. Het blauwe lampje van de WIFI brand gewoon. We gebruiken Windows 7 als besturingsprogramma.
Kan iemand ons helpen ?

Proberen een andere weg te zoeken. Je zou haast gaan denken aan je beveiliging.

Probeer de internet verbinding als je bent opgestart in Veilige modus met netwerkondersteuning toets F8 gebruiken net als Windows wil gaan opstarten.

Heb je dan wel verbinding. En welke virusscanner heb je?

Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Als ik in veilige modus opstart komt ik wel op internet en naar het schijnt valt deze niet weg.
Ik gebruik alleen windows firewall op deze laptop. Virusscanner is niet ingeschakeld. Dit wordt niet gecontroleerd. MAar dat heb ik zo gedaan na het formateren van deze laptop. Ik wil eerst dat de laptop het weer doet natuurlijk.
Wat kunnen we nu proberen ? In veilige modus doet deze het dus wel.
Groetjes

Je zou hier eens kunnen kijken. Handmatig is voor ervaren gebruikers. Klikje

Heb je een handleiding van Belkin, welke Belkin router heb je merk en type? Zoek dan eens de handleiding op internet.

Laatst bewerkt:
begrijp ik je uitleg goed als ik zeg dat je router stopt met correct te werken als je met die laptop op Internet probeert te gaan, of is het enkel de laptop waarvan zijn draadloze en lan-verbinding uitvalt?

Het is het laatste. ;)

Hij heeft het eerder wel altijd gedaan.

Hallo,

Nee, ik zit mijn normale PC op internet , die heeft een LAN verbinding. Maar zodra ik met mijn laptop ook op internet wil gaan, deze dus draadloos. Dan valt zowel mijn draadloos internet op mijn laptop als mijn LAN verbinding op mijn desktop uit.
GEbruik ik geen draadloos internet op mijn laptop (hij staat dan dus uit), dan kan ik gewoon op internet via mijn Desktop met LAN.

WAt moet ik dan nu moet proces explorer doen ? En via die support site van microsoft moet ik dan die fix it draaien ?
Ligt het wel aan een instelling van mijn laptop omdat deze dus helemaal geformateerd is natuurlijk. Kan dat dan wel ?

Ik heb een Belkin 54 G Plus router.

Ik hoor graag wat ik moet proberen.

Laatst bewerkt:
Er zit een probleemoplosser in je eigen computer en of laptop. Je kunt ook hier even raadplegen.
Klik.

en/of bijvoorbeeld dit onderin typen. Netwerk geen enter geven en er komt een hele waslijst met probleemoplossingen.

netwerk.JPG

Hallo,
Dit gaat niet goed. Ik heb de link doorgelezen maar er staat niks over een probleemoplosser bij waar ik dit kan vinden in mijn laptop.
Ook kan ik niet vinden waar ik het woord Netwerk in moet geven. En wat moet ik daar dan mee doen als ik dat gedaan heb ?

heeft de pc ook draadloze mogelijkheden?
doet het probleem zich ook voor als je de laptop met een ehternet kabel op de Belkin hangt?
je gebruikt toch maar 1 router hè?

Hallo,
NEe de PC heeft geen draadloze mogelijkheden.
Ik heb maar 1 router.
Wat wil je dat ik probeer? de Ethernet kabel rechtsreeks in de LAptop doen? Dus de Belkin Router overslaan ?
De Ethernet Kabel zit nu al in de Belkin router en met een blauw kabeltje verbonden met de Dekstop.

neen, zeker niet de router overslaan. Ik bedoel je laptop dmv een "blauw" kabeltje op je router koppelen net zoals je pc. En de draadloze adapter van je laptop tevens uitschakelen.

HAllo,
Het duurde even voor ik zo kabeltje had. Maar het leek goed te gaan maar na zo 20 minuten valt het gehele internet weer uit.
En dat lampje van draadloos internet staat uit.
WAt kan het wezen ?

Draadloos internet valt weg

Goedemorgen,
Ik heb reeds eerder een vraag gesteld over dat mijn internet weg viel zodra ik mijn laptop aanzette en draadloos wilde gaan.
Zodra ik draadloos ging met mijn laptop viel mijn gehele internet weg, ook die van de desktop via LAN.
Deze vraag is tot op heden niet opgelost. MAar er zijn wel nieuwe gegevens bekend.

Zowel mijn ouders, mijn schoonouders en ik hebben nu dit zelfde probleem. Internet valt weg zodra we via de laptop willen gaan.
Heel toevallig is dat we alledrie, al zo 1,5 jaar een Medion computer hebben. We hebben dus ook alledrie Windows 7. En toevallig of niet, we hebben ook alledrie exact dezelfde Belkin Router 54 G plus.

Wat raden jullie aan? dit is wel erg toevallig. Het ligt dus niet aan de laptop.

Ik hoor graag jullie reactie.

a. Zijn de draadloze netwerkkaarten hetzelfde op alle 3 de medions? Dat het merk laptop hetzelfde is betekent niet automatisch dat ook de draadloze netwerkkaarten van dezelfde fabrikant+type zijn...
b. Welke draadloze netwerkkaarten zitten er in die 3 medions? Al gekeken of er driver updates voor zijn?
c. Is er geen firmware update voor de Belkin router die (precies) dit probleem verhelpt? Zéker als de medions veelgebruikte draadloze netwerkkaarten hebben dan zou ik verwachten dat je probleem niet 'nieuw' is en er actie op ondernomen zou zijn vanuit Belkin áls het probleem ook echt in de Belkin ligt en niet in (bijv.) de drivers van de draadloze netwerkkaarten.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Berichten aan dit topic toegevoegd. Voortaan graag verder gaan in je oorspronkelijke vraag en niet een nieuw topic openen met aanvullende informatie

Hallo,
Bedankt voor je reactie.
Ik weet niet of de netwerkkaarten ook exact hetzelfde zijn. Dat ga ik nog uitzoeken.
Maar ik heb bij mezelf al wel gekeken of er een driver update is voor mijn netwerkkaart. Gedaan via apparaatbeheer en dan stuurprogramma bijwerken. Maar bij mij geeft hij aan dat er geen nieuwe software beschikbaar is.
WAt ik wel gezien heb is dat op de belkin site nieuwe firmware is. Ik heb nummer 03 en er is al nummer 11 beschikbaar. Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Moet ik dan wel eerst een back up maken van de huidige instellingen of kunnen hier geen problemen van komen ?
Groetjes

best een backup van je instellingen maken. Een firmware update wist alle oorsprongkelijke instellingen.

Hallo,
DE firmware update mocht niet baten. Ik heb nu zelfs last van dat mijn LAN op mijn dekstop ook regelmatig wegvalt. DAt ik dus de boel moet resetten. Kan dat ook met de router te maken hebben ?
Is er nog iets wat ik kan proberen. Ik vind het zo vreemd dat zowel mijn ouders, schoonouders en ik er last van hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan