Laptop aan maar beeldscherm is zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annelynn1992

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2014
Hallo allemaal, ik ben vanochtend op mijn laptop geweest en ineens viel het uit. Vervolgens opnieuw opgestart maar geen beeld. Ik zie alle lampjes wel aanstaan maar het beeldscherm is zwart. Het gaat om een Toshiba Satellite c855-1ed. Ik vind het vreemd omdat het die ochtend m'n laptop het gewoon deed. Weet iemand wat dit is en hoe ik mijn laptop kan repareren?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je misschien nog een extern scherm om die even op het notebook aan te sluiten dan kan je al iets uitsluiten

Kan van alles zijn, dus dat is niet 1,2,3 te zeggen.

1. Hitte,
2. stof,
3. grafische kaart,
4. voeding,
5. etc. etc.

Wat deed je het laatste op je laptop?

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Heb je misschien nog een extern scherm om die even op het notebook aan te sluiten dan kan je al iets uitsluiten

Wat bedoel je met extern scherm en notebook ? Heb niet veel verstand van laptops

Kan van alles zijn, dus dat is niet 1,2,3 te zeggen.

1. Hitte,
2. stof,
3. grafische kaart,
4. voeding,
5. etc. etc.

Wat deed je het laatste op je laptop?

Voor mijn gevoel niks verkeerds gedaan :) beetje muziek luisteren op YouTube etc

Annelynn1992.

Om defecten uit te sluiten. gaan we gewoon stapgewijs dingen proberen.
1) kun je je laptop/notebook aansluiten op een extern scherm (een los scherm), als je dit niet hebt voldoet b.v. de TV ook.

Jouw laptop heeft zowel een (VGA) als HDMI poort.
respectievelijk zijn dit de 2 kabels:
http://www.silicon-edinburgh.co.uk/wp-content/uploads/2013/10/hdmi_male_to_vga_1.jpg
Blauw is de VGA, de andere (Zwarte) is HDMI.

Sluit scherm/tv aan op je laptop uitgang. En zat vervolgens laptop aan en TV/scherm op juiste input!
Krijg je nu wel beeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan