Laptop aangestoten met pinnetje van adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

merijnpsv

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Ik heb met mijn laptop terwijl het pinnetje van de adapter erin zat hem tegen een vaas aangestoten..
En ja hoor, de laptop laadt niet meer op. Nu ben ik naar de plaatselijke computerwinkel gegaan waar werd gezegd dat ze de ingang waar de adapter richting het moederbord ging niet konden solderen en dat de laptop naar de maker(MSI) gestuurd moest worden.
Hierbij zou er dan een nieuw moederbord in mijn laptop geplaatst worden, oftewel, zou net zo goed een nieuwe laptop kunnen kopen..

Heeft er iemand advies over wat het probleem nog meer zou kunnen zijn of tips over iemand met heel handig soldeerwerk die mij wel kan helpen want ik verlies niet graag veel geld met zoiets onbenulligs..

Ik snap het niet helemaal: is de stekker afgebroken en zit de pin nog in je laptop of is de aansluiting in je laptop afgebroken en zit die nu nog vast aan de adapter?

Er is niets afgebroken, het heeft dus alleen een flinke duw/tik gehad.. Qua exterieur is er weinig verschil zichtbaar. Het voelt alsof er een soort van weerhaak is verdwenen waardoor de pin normaal bleef hangen maar nu als het ware in een gat is gestoken wat te groot is voor de pin..

Snapt u?

Dat weet ik niet, de adapter zou het inderdaad nog kunnen doen want toen er andere adapters zijn getest reageerde de laptop ook niet en laadde deze ook niet op..

Hoi,

Misschien is er nog een pc winkel in de stad voor een second opinion ?

Het mooie is dit: Op de dag dat het gebeurde ging ik naar een normale elektronicazaak waar mij werd verteld dat het in de adapter zat en dus een universele adapter moest aanschaffen..
Tien minuten later stond ik in computerwinkel nummer 1 waar we allerlei adapters geprobeerd hebben die ook pasten, maar de laptop laadde niet op.

De dag erna naar de technische dienst van een computerzaak waar werd gezegd dat ik het via de garantie naar de maker moest sturen en als dat geen optie was kon hij het voor me maken.

Hoop rompslomp met garantie etc. dus ik vandaag terug naar diezelfde technische dienst, komt er een andere werknemer aan de balie die me eigenlijk dus verteld dat ik een nieuwe laptop moet aanschaffen..

Hoi,

Vraag me af of dit onder de garantie valt maar als de pc winkel geen kans ziet om het te solderen dan zou het wel de goedkoopste oplossing kunnen zijn;)

Hallo

Geen specifieke vermelding welk model het juist is.

Indien het motherboard zelf niet defekt is door de klap , zou je vermoedelijk kunnen volstaan met enkel de voedingsconnector op het motherboard te vervangen.

Uiteraard dient de laptop dan met de nodige voorzichtigheid te worden geopend.

Soldeer/desoldeermateriaal , en uiteraard de nodige ervaring zijn wel vereist.

Misschien iemand uit de vriendenkring , of een lokale t.v. technieker kontakteren.

Hier kun je goedkoop een losse connector kopen voor msi motherbord:

http://shop.benl.ebay.be/i.html?rt=nc&LH_PrefLoc=2&_nkw=connector msi&_fln=1&_trksid=p3286.c0.m283

De connectoren voor een Msi vr705 , msi ms-163a en msi vr-321 zien er hetzelfde uit , ik ga er van uit dat dit ook voor uw msi ??? laptop zal passen.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan