Laptop aansluiten op beeldscherm faalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Namerrak

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2012
Ha allemaal,

Ik zit met een klein probleempje. Ik heb gisteren een prachtige Samsung UE32EH5000 LED tv aangeschaft en nu wilde ik deze middels een HDMI kabel aansluiten aan mijn laptop. Helaas krijg ik bij één HDMI-poort (hdmi-dvi) helemaal zwart beeld en als ik het bij de andere poort probeer krijg ik een zwart knipperend beeld met een klein wit streepje bovenin. De HDMI kabel werkt dus gewoon en de tv ziet dat er iets is aangesloten... Zit het probleem in mijn laptop? Zo ja, wat kan er mis zijn?

Kenmerken van mijn laptop:
laptop.png

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt.

Stukje gekopieerd van intel.nl:

De computer configureren voor het gebruik van de HDMI-poort
Om onduidelijke redenen lijkt Windows de HDMI-poort te negeren wanneer je er iets op aansluit. We moeten de computer dus opstarten en laten weten dat het de bedoeling is dat er een signaal wordt verstuurd via deze poort. Dit doe je door naar het Configuratiescherm te gaan en 'Beeldschermresolutie aanpassen' te selecteren.

In het venster dat verschijnt, zie je dat er twee verschillende monitoren zijn, maar dat één daarvan is uitgeschakeld, zoals je hier ziet:
ad_askdavetaylor_03_pcmenu.jpg

Dit los je op door te klikken op de tweede monitor (hier met het cijfer '2' aangeduid). Kies vervolgens 'Het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden' en klik op 'Toepassen'. Het HDTV-scherm komt nu tot leven en laat je een Windows-bureaubladachtergrond zien. Probeer het nogmaals als dit niet het geval is. Soms moet je het scherm nog een keer selecteren.

Ik raad aan om de resolutie van het tweede scherm in te stellen op minimaal 1100 x 650, afhankelijk van de beschikbare opties. Voor mij werkt 1184 x 666 uitstekend. De bedoeling is dat de achtergrondfoto schermvullend wordt weergegeven. Zorg dat het geluid niet is gedempt en dat je een redelijk volume hebt op de computer en tv. En kijken maar!

Misschien kun je proberen om de drivers van de videokaart opnieuw te installeren. Anders even wachten op reacties van andere forumleden.

Stukje gekopieerd van intel.nl:

De computer configureren voor het gebruik van de HDMI-poort
Om onduidelijke redenen lijkt Windows de HDMI-poort te negeren wanneer je er iets op aansluit. We moeten de computer dus opstarten en laten weten dat het de bedoeling is dat er een signaal wordt verstuurd via deze poort. Dit doe je door naar het Configuratiescherm te gaan en 'Beeldschermresolutie aanpassen' te selecteren.

In het venster dat verschijnt, zie je dat er twee verschillende monitoren zijn, maar dat één daarvan is uitgeschakeld, zoals je hier ziet:
Bekijk bijlage 154109

Dit los je op door te klikken op de tweede monitor (hier met het cijfer '2' aangeduid). Kies vervolgens 'Het bureaublad naar dit beeldscherm uitbreiden' en klik op 'Toepassen'. Het HDTV-scherm komt nu tot leven en laat je een Windows-bureaubladachtergrond zien. Probeer het nogmaals als dit niet het geval is. Soms moet je het scherm nog een keer selecteren.

Ik raad aan om de resolutie van het tweede scherm in te stellen op minimaal 1100 x 650, afhankelijk van de beschikbare opties. Voor mij werkt 1184 x 666 uitstekend. De bedoeling is dat de achtergrondfoto schermvullend wordt weergegeven. Zorg dat het geluid niet is gedempt en dat je een redelijk volume hebt op de computer en tv. En kijken maar!

Bedankt voor je hulp, maar helaas is het niet gelukt :(. Het beeld blijft zwart en bij de tweede poort blijft het beeld knipperen met het witte streepje bovenin. Ik krijg geen beeld, geen geluid, helemaal niets.

@jacobboersma: Dat zou ook nog kunnen, maar ik weet alleen totaal niet welke drivers ik nodig heb. Ik ben echt een leek op dat gebied. Ik ben bang dat ik de verkeerde drivers installeer, waardoor mijn laptop kaduuk gaat (en die heb ik de komende maand nog nodig ivm afstuderen).

Windowsteken + P ? Hiermee kun je schakelen tussen de verschillende modus (windows 7).. Heb ook een aantal keer gehad dat ik dacht dat alles goed stond, maar dat er dan dus geen connectie was.
Succes!

Windowsteken + P ? Hiermee kun je schakelen tussen de verschillende modus (windows 7).. Heb ook een aantal keer gehad dat ik dacht dat alles goed stond, maar dat er dan dus geen connectie was.
Succes!

Windowsteken en P heb ik ook al geprobeerd. Er veranderd niets op de tv: beeld blijft zwart of blijft knipperen. Het beeld van de laptop veranderd wel. De resolutie wordt anders. Helaas wordt er niets naar de tv gezonden.

Helaas heb ik mijn probleem nog niet opgelost. De HDMI kabel werkt prima en met de tv is ook niets mis (een andere laptop werkte prima op de tv). Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in mijn laptop.

Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan