laptop aansluiting accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

beorn_nl

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2002
Hi,
ik wil graag een laptop aansluiten op een draagbare accu... vergelijkbaar met de auto.

nu wil ik graag weten of dat zomaar kan. Ik kan een draadje van deze accu (max 9volt) direct aansluiten op de laptop (zonder adapter er tussen). Een andere vorm zou zijn via de sigarettenuitlaat, op de laptop...

Maar ik hoor ook verhalen dat daar nog een stuk tussen moet ivm. gelijkstroom.

Iemand enige tips?

Beorn

Beorn_nl.

Toevallig heb ik een lader gekregen die via de aanstekerplug mijn laptop, mobieltje en pda van stroom voorziet. En natuurlijk ook oplaad.
Deze is van de firma APC en werkt eigenlijk heel eenvoudig.
Niet moeilijk gaan doen met snoertjes maar kijk eens op de site van apc en dan bij mobiele oplossingen.
www.apc.nl

Geplaatst door puppie

"Toevallig heb ik een lader gekregen die via de aanstekerplug mijn laptop, mobieltje en pda van stroom voorziet. En natuurlijk ook oplaad.
Deze is van de firma APC en werkt eigenlijk heel eenvoudig.
Niet moeilijk gaan doen met snoertjes maar kijk eens op de site van apc en dan bij mobiele oplossingen.
www.apc.nl [/B]

Ok gekeken maar niet gevonden... heb je modelnummer van je adapter die je gebruikt bij je notebook? misschien kan ik zo deze eens bekijken, misschien is dat model ook wel wat voor mij

Het is een travelpower adapter (universal notebook power adapter with USB charging ports)

Model number TPA90DCI

desondanks

ondanks de adapter, wat betreft het geklooi met draadjes..
deze heb ik nl allemaal klaar liggen. Zou het uberhaupt kunnen? Of brand ik bijv. de boel door?

Een 9 volt accu zal te licht zijn. Ik denk dat de ventilator van de laptop nog net aangaat en dat dat het dan is.
En natuurlijk moet de spanning wel goed gestabiliseerd zijn, het is elektronica waar je mee werkt.
Ik zou zelf de gok niet nemen om een accu op mijn laptop aan te sluiten.

ah

dan weet ik tenminste hoe anderen de risico's inschatten .. dank

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan