laptop accu probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Iren
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Iren

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
hei,

ik heb sinds 2 weken geleden een HP Pavilion dv9530eb notebook gekocht, vanaf begin heb ik dus accu erin gestoken en tot vandaag (15 dagen lang dus) daar laten zitten, terwijl ik die 2 weken op netspanning met die laptop gewerkt heb(24/7 aangesloten).
Vandaag is de eerste keer dat ik die laptop op accu laat werken en wat zie ik?-- na een klein uur was 40% van de batterij weg.
Dat is toch te snel? ik had op 3-4 uur gerekend?

Moet ik mij zorgen maken en een nieuw accu zoeken? Moest die batterij eruit toen ik mijn laptop op netspanning aangesloten was??

alvast bedankt, heelpp

Je accu is, wat ze noemen, lui geworden omdat hij continu dus op netstroom zat.

Dat is dus niet goed.

Als je geluk hebt is er nog een kalibratie software voor je accu weer herstelt en anders een nieuwe accu kopen...

Bij laptops moet je de netspanning erin zetten het liefst tot 95 procent en dan stekker eruit trekken tot een procentje of 30...

EDIT:

OOOFFF!!! Het kan zijn dat je grote software gebruikt wat CPU vergt. Dus een film of iets dergelijk. Daarmee gaat je acuu ook snel op... ( niet zo snel maar wel sneller dan als je gewoon aanlaat staan... )

Laatst bewerkt:
Het is niet snel, en niet langzaam.
Kun je de laptop op de site van HP vinden?
En wat staat er dan over de levensduur van de accu?
Ik denk zeker dat de accu niet meet 100% ok is, maar zoren maken nee.
2 uur haal je nog wel.
Paar keer goed leegtrekken en goed volladen.

Je accu is, wat ze noemen, lui geworden omdat hij continu dus op netstroom zat.

Dat is dus niet goed.

Als je geluk hebt is er nog een kalibratie software voor je accu weer herstelt en anders een nieuwe accu kopen...

Bij laptops moet je de netspanning erin zetten het liefst tot 95 procent en dan stekker eruit trekken tot een procentje of 30...

oke, kalibratie software? wat is dat? en waar vind ik eht enz...

oke, kalibratie software? wat is dat? en waar vind ik eht enz...

Doe eerst eens wat Paul-RT adviseerde...

kalibratie software kan je gewoon vinden op de fabrikant site van je laptop.

Maar na 2 weken denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken... niet TE veel in ieder geval...

Iren zei:
Vandaag is de eerste keer dat ik die laptop op accu laat werken en wat zie ik?-- na een klein uur was 40% van de batterij weg.
Ik zou in ieder geval -wat Paul RT al aangaf- de accu eerst even goed gebruiken.
De accu is op z'n best wanneer deze een keer of vijf volledig geladen en ontladen is.
Kijk daarna nog eens voor hoelang je de accu kunt gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan