Laptop acer apsire 9305 Bios flashen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sinned1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2014
Hallo,

ik zit met het volgende probleem. Sinds enige tijd geeft de Acer Aspire 9305 een Black screen. Nu heb ik op het internet uitgevonden dat het eventueel hersteld kan worden door de Bios te flashen.

Memory heb ik al getest, dit werkt correct. De Bios kan ik ook wel downloaden van de Acer site, alleen daarna kom ik niet verder wanneer ik vanaf een USB-stick wil booten.

Wie heeft een WI, (als het kan inclusief bestanden), voor het flashen van de laptop? Op internet vind ik voornamelijk een WI voor de One. Maar deze heeft natuurlijk een andere bios.

Wie kan me verder helpen?

Ik heb al eens eerder meegemaakt dat die laptops niet wilden starten. De fan ging draaien, maar het beeld bleef zwart. Flashen van bios geprobeerd, maar mocht niet baten. Houd er rekening mee dat er ook andere problemen met die laptop kunnen zijn, als een slecht contact tussen de videochip en het moederbord(wat heel veel voor komt, vooral bij dit merk). Gek genoeg werkte die laptop wel na talloze keren uit en aan zetten, maar dan alleen maar voor even, misschien genoeg tijd om alle bestanden eraf te halen?

Bedankt voor je reactie. Natuurlijk kan het inderdaad ook een andere oorzaak, dan de BIOS, hebben. Maar ik wil het proberen, want nu kom ik in ieder geval niet verder.
Hoe heb jij Acer laptops geflashed? Zo ja, met welk programma en hoe?

Laatst bewerkt door een moderator:
Door een USB stick, met daarop een bios image in een bepaalde USB aansluiting te stoppen en vervolgens met een bepaalde toetsen combinatie de laptop starten.

Ja, middels de FN-toets en Esc-toets tegelijk in te drukken. Dat is me bekend,mij gaat het om de software (ik weet dat ik de bios van de site van Acer kan halen). Maar er moet nog een progje bij zodat deze ook daadwerkelijk gaat flashen.

Iemand?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Met deze summier nuttige info:

"Sinds enige tijd geeft de Acer Aspire 9305 een Black screen...."

Stel ik mij onmiddellijk enkele vragen ...

Hoe oud is deze laptop ???

Indien dit een gedateerde laptop mocht zijn , hoe vaak is de heatpiperadiator , alsook c.p.u. fan zuiver/stofvrij gemaakt.

Dit zijn immers de symptomen van een door extreme (langdurige) hitte losgekomen motherboard chipset..

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan