Laptop Acer Aspire 5336 start niet op

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ice89
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ice89

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer Aspire 5336 Laptop die na 5 seconden meteen uit gaat, lampjes branden wel op de laptop maar het scherm blijft op zwart.
Soms komt het Acer logo tevoorschijn maar dan blijft het vastzitten.
Ik heb van alles geprobeerd o.a : Met en zonder accu proberen aan te zetten, accu uit laptop gehaald en 20 seconden aan knop gedrukt.

Help!

Hallo

Nuttige info die niet wordt gegeven , en dus te controleren ... :

Laad deze laptop zijn batterij nog wel korerekt op ??? (indikatieled)

Is de heatpiperadiator van deze laptop nog stofvrij ??? (indien deze ooit zuiver werd gemaakt , was er veel stof aanwezig??)

Draait de c.p.u. fan nog bij het opstarten van de laptop ??? (indien deze niet meer draait , worden er geen pulsen afgegeven naar het motherboard --> schakeld zichzelf uit ... thermische beveiliging)

Controleer (multimeter) of de b.i.o.s. batterij nog in orde is ... (veel p.c.'s starten niet ... , of niet korrekt/intermitterend op , indien deze defekt is ...)

Deze bevindt zich niet ver van de harddisk konnektor op het motherboard van dit model...

Als laatste tip ... : controleer de soldeerverbindingen van de voedingskonnektor (konnektor/motherboard) op eventueel gescheurde soldeer verbindingen. (dit is een veel voorkomend defekt , met dergelijke summiere foutsymptomen..)

Meer nuttige info kan ik u niet geven , met de heel rudimentaire door u geleverde info .... (het antwoord is blijkbaar langer dan de gestelde vraag.)

Indien al het bovenstaande voor u chinees is ... , dit laten controleren door iemand met de nodige ervaring in deze materie.

Peter

Laatst bewerkt:
Zit er geen CD/DVD in de laptop, dus in de CD/DVD drive van de laptop? Dan kan dit nl. ook gebeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan