Laptop Acer extensa 5235 BSoD

Status
Niet open voor verdere reacties.

SJ050

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2012
Berichten
2
Beste,

Sinds eergister krijg ik op mijn laptop een welbekende BSoD scherm voor m'n neus.
Deze foutcodes krijg ik ervoor;
0XC0000005
0X83206487
0XAC58D75C
0X00000000

ataport.sys
Address 833DA487
Base at 833D4000
DateStamp 4a5bbf16

iemand enig idee hoe je het oplost ?

bvd Shaun :d
 
zoveel fout meldingen,doe maar een recovery dan is hij weer als dat je hem kocht
 
herstel doet ie niet als ik em normaal opstart, start ie na 2 min weer op. dus ik heb em nu op safe opgestart..

thanks voor snelle reactie
 
vanschagen bedoelt met de herstel partitie. wat inhoud dat je de computer opnieuw installeert. niet systeem herstel in Windows zelf.
 
Ok, dit is je Bug_Check:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559087(v=vs.85).aspx

Kortweg komt het erop neer dat een proces gegevens probeert te schrijven naar een geheugenlocatie die al in gebruik is op dat moment. In genoemd geval word dat veroorzaakt door ataport.sys.
Dat is een driver voor IDE & is onderdeel van Windows sinds Vista.

Het kan zijn dat die driver gecorrumpeerd is, hetzij door een infectie, schijfbeschadiging of door onterechte compressie.
Compressie kan je nakijken door ataport.sys op te zoeken in je Windows-map, & als die gecomprimeerd is moet dat ongedaan gemaakt worden. Het is trouwens niet verstandig om systeemmappen te comprimeren.

Anders kan je de installatie-DvD plaatsen, dan de Opdrachtprompt openen als (een) Administrator, & typ:

sfc /scanonce

Als dat lukt voor de BSoD, dan kan je herstarten. Na de herstart herstelt sfc alle beschadigde bestanden, wat even kan duren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan