laptop achter op fiets??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0190

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2008
hola lui...

ik ben een student die soms liever de fiets neemt ipv het openbaar vervoer.. voor mij is t 30min rijden van huis naar school.. nou vraag ik me af of t verstandig is om de laptop (in rugtas) achterop mn fiets te doen onder de snelbinders.. t is namelijk niet alleen asfalt.. en zelfs op t asfalt heb je soms hobbels (you know.. door de bomen)
ik kan op zich wel heel de tijd t op mn rug doen, maar soms ga ik gewoon fietsen en krijg er last van (en ik zweet nogal snel, vooral als ik mn rugtas om heb)

hoe doen jullie dit? en weten jullie (betaalbare/creatieve) alternatieven/oplossingen?

alvast bedankt:D,
de fietser

Ik heb gewoon (als ik op de fiets ergens heen gin gmet de laptop) de laptop achterop de rug.. Ik zweet zelf ook vrij snel, maar dan fiets ik gewoon lekker wat rustiger :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Onder de snelbinders op het stalen fietsenrek kan nogal wat heftige schokken veroorzaken, waardoor de bewegende onderdelen van de hardeschijf onherstelbaar beschadigd kunnen raken, ook al stop je hem in een rugtas.
Ik zou er dan toch zeker wel een dik kussen tussen doen. dat de meeste klappen opvangt en goed waterdicht verpakt, mocht je een regenbui krijgen.

Waarom niet gewoon op je rug zoals de eerste persoon al zei?
Op je bagagedrager zou ik het niet doen in ieder geval.

Misschien bestaan er heel stevige laptoptassen die veel klappen kunnen opvangen. Maar ik denk dat het beste is dat je hem idd gewoon op je rug doet.

Mvg,
Tom

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je hebt speciale draag beugels die je aan de fiets kan maken tussen de naaf en de bagage drager en dat gaat best goed die vangen de schokken nog wel op.

Modag

ik heb een schoudertas/laptoptas. het merk weet ik zo niet maar dat zou ik kunnen opzoeken vrijdag als ik weer thuis kom.

Deze hang ik over mijn schouder op de fiets en zo sleep ik mijn laptop al 3 jaar probleemloos mee.

ik heb een schoudertas/laptoptas. het merk weet ik zo niet maar dat zou ik kunnen opzoeken vrijdag als ik weer thuis kom.

Deze hang ik over mijn schouder op de fiets en zo sleep ik mijn laptop al 3 jaar probleemloos mee.

vraagje.. raakt je schoudertas de fiets (zegmaar achterop, maar wel over je schouder)? of draag je m gewoon naast je??

Hang hem over mijn hoofd + shouder en leg hem gewoon op mijn bagagedrager. terwijl ik m gewoon om heb zoals je doet als je rondloopt op school met een shoudertas.

En dat doe ik al 2 jaar , zonder problemen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Laptopfietstassen

Hoi,

Ik ga zelf ook sinds een tijdje met de fiets naar het werk, er bestaan speciale fietstassen voor laptops, daar zitten ook extra kussens enzo in om de laptop te beschermen. Zonder mijn laptop kan ik helemaal niets (it-er), maar met zo'n tas gaat het prima. Ik heb gekocht op Laptopfietstassen.nl. Succes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan