Laptop adaptor niet herkend??

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruurdniepoth

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Hallo mensen,

Ik heb het volgende probleem, Wanneer ik mijn laptop opstart krijg ik de melding dat hij mijn adaptor niet meer herkent. De adaptor heeft namelijk 3 draadjes + en - en een data draadje. De spanning op uit de adapter is goed maar ik denk dat het chipje misschien stuk is wat de herkenning geeft ofzo. Nu begint mijn laptop dus niet meer met laden, hij blijft gewoon op netstroom staan terwijl de accu leeg is. De accu is goed daar kan het niet aan liggen. Heeft iemand een idee hoe ik kan overschakelen naar laden? Of hoe dit werkt met die adaptor, ik dacht dat je gewoon iedere adaptor met de goede spanning kon gebruiken.

De laptop is een dell inspirion 8600

dan zal het laad gedeelte in je lapperd wel defect zijn,kan gewoon een diode of zo zijn,is maar net hoe ze dat gedaan hebben

ruurdniepoth,
Niet iedere adapter is goed.
Het kan zijn dat de wattage van je adapter niet goed is.
Soms kan je er wel mee werken, mar kun je er niet mee opladen als de wattage niet goed is.

Indien de adapter wel de goede wattage heeft, dan kan het zijn dat je moederbord vervangen moet worden.

ruurdniepoth,
Wat je even zou kunnen doen is met F2 naar de bios gaan en dan met ALT-P naar pagina 3 (geloof ik) gaan in de bios en dan kijken of er staat "charging" of "idle" bij batterij. Kijk ook bij adapter in de bios of er staat: "unknown"of 90watt of 65 watt etc.

Ik heb nog eens in de bios gekeken, maar sinds dat bij het opstarten de melding komt van " kan adaptor niet herkennen" staat er bij de adaptor: unknown en bij batterij , idle, charged 0%

Geplaatst door ruurdniepoth
Ik heb nog eens in de bios gekeken, maar sinds dat bij het opstarten de melding komt van " kan adaptor niet herkennen" staat er bij de adaptor: unknown en bij batterij , idle, charged 0%

Als er unknown staat, dan betekend dat dat de adapter niet herkend wordt. Dat kan aan 2 dingen liggen:
1. De adapter is niet in orde
2. Je moederbord is niet in orde

Wissel de adapter met een andere adapter waarvan je weet dat hij goed is en als die dan ook "unknown" is, dan moet je moederbord vervangen worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan