Laptop Aldi

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Vanaf woensdag 4 juni heeft de aldi een laptop in de folder staan, zie op hun website www.aldi.com
Kan iemand beoordelen of dit echt wat is?

Alvast bedankt.

Jacqueline

Ik heb er nix op aan te merken.

Prachtig dingetje voor normaal gebruik en af en toe een (niet te zwaar) spelletje spelen wil ook nog.

Wat noem je normaal gebruik?

Ik werk nu op een promedion met windows2000 en office2000. Pentium 3, 20 giga HD en dvd speler.
Wat ik mis is een cdbrander, schijfruimte, snelheid.

Ik gebruik hem voor de boekhouding, welke in 2000 en NT omgeving stabiel draait, en voor digitale fotobestanden bewerken. Straks eventueel ook video.
Verder spelen de kids er af en toe educatieve spelletjes op en wordt hij veel voor het internet gebruikt.

Jacqueline

Geplaatst door javries
Wat noem je normaal gebruik?

Ik werk nu op een promedion met windows2000 en office2000. Pentium 3, 20 giga HD en dvd speler.
Wat ik mis is een cdbrander, schijfruimte, snelheid.

Ik gebruik hem voor de boekhouding, welke in 2000 en NT omgeving stabiel draait, en voor digitale fotobestanden bewerken. Straks eventueel ook video.
Verder spelen de kids er af en toe educatieve spelletjes op en wordt hij veel voor het internet gebruikt.

Jacqueline

Dat kan hier allemaal prima op hoor. Ik zou alleen niet weten hoe het met de support/garantie zit, mocht er iets mis gaan.

Maar zoals ik naar de specifaties kijk, is deze laptop krachtig genoeg om mee te werken op de manier waarop jij dat wilt.

Wat is het verschil met XP Home Edition, die ze hierop leveren en XP Pro??
De laptop heeft 3 jaar garantie en helpdesk, wat gezien de afschrijving van het ding, ruim voldoende voor me is.

Jacqueline

lidl heeft vanaf 5 juni een vergelijkbare in de aanbieding,
voor 1449,-
staat nog niet op de site www.lidl.nl , maar krijg hier net de folder binnen.

volgens de folder is het een xp2400+ solution,
geen 2200+

Nou, ik denk dat ik woensdagmorgen maar eens bij de aldi op de stoep ga liggen om de laptop aan te schaffen.

Ik ben nu al een tijdje aan het rondsurfen, maar kan het volgende niet vinden: Als ik XP Pro Upgrade aanschaf, zou ik dan zowel van Home Edition als vanaf Windows 2000 de upgrade kunnen doen?

De aldi heeft altijd GOEDE spullen, laatste PCM stond zelfs het compliment dat de gewone computerwinkel hier niet tegen op kon. Dus wel vertrouwd.

Geplaatst door JBS
De aldi heeft altijd GOEDE spullen, laatste PCM stond zelfs het compliment dat de gewone computerwinkel hier niet tegen op kon. Dus wel vertrouwd.

De Aldi heeft inderdaad hele goede spullen, vandaar dat ik er al gelijk serieus over nadacht. Maar omdat ik niet zo technisch aangelegd ben t.o.v. al die specificaties, plaatste ik deze vraag. 1499 euro is niet niks.

Als je wat meer (ervaringen) wilt weten over Aldi-pc's, kijk dan eens hier
http://www.diskidee.be/zoeken.htms?c1[]=hardware&c2[]=testen&z=aldi (let wel even op de datum van de review)
worden die systemen en aanverwanten regelmatig getest. Volgens mij nog geen laptop (weet niet zeker, kijk even zelf) maar hou het even ijn de gaten want je hebt kans dat ze hem dezelfde dag nog testen als ie in de verkoop komt. Was tenminste met de laatste pc wel zo.

Nou,

ik heb hem hoor. Volgens mij een prachtding tot nu toe. Maakt wel behoorlijk veel lawaai vind ik. Maar dat vindt ik niet zo heel erg. Moet erg wennen aan XP, ben zelf een windows 95/98 en 2000 gebruiker. Maar dat komt ook wel goed. Heb de XP pro upgrade besteld. Hij is erg gebruiksvriendelijk. Lekker snel. Krijg tot nu toe alleen de aanmelding op het netwerk niet voor elkaar. De andere pc's zien deze wel, maar deze laptop ziet de rest niet. Maar misschien lost zich dat met Pro vanzelf op.
Ben nu alle software die ik gebruik aan het installeren en tot nu toe gaat alles van een leien dakje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan