Laptop alleen via de voeding, geen accu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickvi

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2012
Hoi,

Ik wil weten of het kwaad kan dat ik mijn laptop alléén via de voeding aangesloten heb, of dat de accu erin moet.
Ik zou niet weten waarom niet, maar ik vraag t me gewoon af.

Gr. Rick.

Hoi,
nee hoor des te beter, spaart de levensduur v.d. accu. Daarbij hoef je geen energiespaarinstellingen in te stellen en kun je van alle grafische mogelijkheden/prestaties genieten.

Laatst bewerkt:
het enige risico dat je loopt is dat je moederbord om zeep is als de stroom een piek zou geven, je batterij werkt in dat geval een beetje als een bumper.

@de jean:
Voor zover ik weet fungeert de accu van je laptop niet als piekstroombeveiliging hoor, die vangt dat echt niet op.
Daar zijn speciale contactdoosbeschermers voor verkrijgbaar.
Eigenlijk lopen alle elektrische (op het stopcontact aangesloten) apparaten in huis het risico dat ze stuk gaan wanneer er een piek in de stroomvoorziening optreed.

Maar om bij het onderwerp te blijven, het kan helemaal geen kwaad om je laptop op alleen de voeding te gebruiken hoor :)

Groeten Marcel

Hoi,

Bedankt allemaal, @hoogteijling, ik heb er gelijk maar 1tje besteld!!!
Kom net bij de Harense Smid vandaan hier int durp, en die hadden ze niet, dus morgen in huis.

@ de jean
Ik sta altijd open om nieuwe dingen te leren. :)
Kun je dat hard maken, heb je daar iets over gelezen ?

Groeten Marcel

ja, maar ik weet echt niet meer waar ...
het lijkt mij wel logisch, een batterij geeft een constante stroom af, ongeacht wat er aangevoerd wordt, is er geen batterij dan heeft de spanning direct invloed op het moederbord.

Ja, ik ben het gedeeltelijk met je eens, een batterij geeft idd een constante spanning af, maar een deel van de aangevoerde spanning vanuit de oplader loopt toch echt over het moederbord waardoor deze toch schade op kan lopen.

Groeten Marcel

Ik kan er weinig over vinden, maar vind het verhaal van de jean ook wel weer logisch klinken, net als de accu in een auto die de spanning constant houdt.
Dus als ik een piekspanningsbeveiliging gebruik, ben ik uit de gevaren zone lijkt me.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan