Laptop als enige niet op WiFi

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo allemaal,

ik heb internet van UPC. Sinds een week of 2 kon ik met geen een apparaat op WiFi. Ik heb net contact gehad met UPC en zij hebben de verbinding gereset. Nu kan ik met mijn telefoon en tablet wel op internet, maar met mijn laptop nog altijd niet. Internet Explorer zegt dat "het externe apparaat niet toestaat". Verder lijkt alles goed, er is verbinding met het netwerk maar er komt geen internet over binnen.
Dit kon UPC volgens de dame niet verhelpen omdat dit in mijn laptop zelf zit (klinkt aannemelijk). Met kabel doet hij het wel gewoon. De dame had het over een driver die gaat over de draadloze verbinding. Is het misschien nodig dat die wordt geupdate oid? Hier durfde zij niet aan.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Btw het is een Toshiba Satellite L650 computer met aanvankelijk Windows 7 maar nu 8.1 met een intel core i5 (??)
Ik kan me niet herinneren dat ik iets heb veranderd, waarna hij het niet meer deed. Windows 8.1 staat er al maanden op.

Drivers.png

Dit geeft de computer weer bij de drivers. Er staat dat het apparaat correct werkt, en dat er geen nieuwere of betere drivers voor zijn.

Wellicht vergetn om de wifi adapter eerst in te schakelen? Het draadloze lampje moet (oranje) branden, anders is wifi niet ingeschakeld.
In de handleiding staat dat als het oranje lampje niet brandt je met de FN-F8 toetscombinatie wifi kunt inschakelen (zie pagina 4-30 en pagina 5-4).
Overigens stelt Toshiba voor jouw wifi adapter deze driver beschikbaar en Realtek zelf stelt deze drivers beschikbaar, waar jij dan
Windows driver auto installation program (support Windows 7), versie 2021.0.0203.2012, datum 2012/5/17 nodig hebt. De driver van Toshiba is ouder dan die je nu hebt (zie je schermafdruk) en van de Realtek driver weet ik het niet zeker, maar lijkt qua versie niet (veel) verschillend van wat je nu al hebt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Mijn computer geeft echter aan dat ik de meest recente drivers heb. Iemand nog een idee?

Ik geeft 2 tips, je reageert maar op 1.
Staat het oranje lampje aan?

Tijs.

Probeer het volgende:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> control /name Microsoft.NetworkAndSharingCenter
In de linkermarge is iets te kiezen over "Draadloze netwerkverbindingen beheren" (of zoiets). Klik daar op.
Verwijder de huidige verbinding met het UPC wifi netwerk uit de lijst, herstart de laptop, en probeer opnieuw verbinding te maken met het UPC wifi netwerk.

Is een "schot in het donker", maar mogelijk levert het wat op.

Tijs.

Hallo,

Ik heb eenzelfde soort probleem, kan ik hier reageren of moet ik een nieuwe thread aanmaken?

Groet

Je abonnement behouden op deze discussiedraad (mogelijk komen er (nog) tips voorbij die jij ook kunt gebruiken) en voor je eigen vraag een nieuwe thread aanmaken.

Tijs.

Ik heb geen idee waarom, maar zonder dat ik echt iets heb gedaan doet ie het nu weer. Misschien een update die is geweest ofzo? Vreemd, maar ik ben blij :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan