laptop als enigste instabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webstarr

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2010
Beste.

2 weken terug heb ik een nieuwe lenovo G50-70 laptop gekocht met windows 8.1
fijn, laptop thuis aangedaan en verbinding gemaakt met mn router beneden, alles ging prima en kon gewoon internetten.

Nu ben ik met de laptop naar boven gegaan en hem daar met mn wifi verbonden, alleen hij is nu zo instabiel als wat.
dan vind de laptop draadlose netwerken, halve minuut later geeft hij aan geen netwerken gevonden, en weer even daarna heb ik weer een halve minuut wifi

mn opstelling thuis is alsvolgt:

Vanuit de modem van ziggo loopt er een kabel naar een Linksys E1000 router, vanaf die router gaat er een kabel naar boven die in een sweex switch gaat.
vanuit die switch loopt er weer een kabel naar een Belkin 150N router, die staat ingesteld als accespoint.
Vanuit die belkin router loopt er een kabel naar mn kamer te zodat ik een vaste verbinding heb voor mn normale pc.

Nu heb ik in de schuur een TP link range extender hangen, die pikt het signaal van de Belkin op en stuurt het verder de tuin in, daar heb ik ook altijd een prima verbinding mee.

Alleen als ik boven op mn kamer ben is het wifi signaal zeer istabiel, mn iPad en iPhone hebben er beide geen last van en hebben gewoon een stabiele verbinding, ook boven

waar ligt dit aan?

Mn vorige laptop een Samsung RV510 had precies het zelfde probleem

Lijkt mij (en jou ook toch?) dat het probleem in het signaal ligt. Per slot had je het probleem met de vorige laptop ook al en heb je al een oplossing voor de tuin gemaakt, dus iets dergelijks moet je ook voor 'boven' doen.

Tijs.

Tijs,

bedankt voor je snelle reactie!

Wat nu het aller vreemdste is, is dat ik overdag wel gewoon normaal gebruik kan maken van m'n wifi verbinding?
Zoals gister avond knalde m'n wifi verbinding er steeds uit, maar nu heb ik al een uur lang een stabiele verbinding.

Heb al met inssider gekeken als er toevallig een netwerk is verdwenen in de buurt, maar dit is niet het geval.

EDIT:

Zelfde probleem weer, kan nu helemaal geen wifi verbinding meer maken, alleen na een kwartier gewacht te hebben.
Afstand van de router kan het haast niet aan liggen, heb 4 vd 5 bereik en de router staat 4 meter verderop achter een enkelsteens muurtje

Laatst bewerkt:
M.b.t. drivers: Op deze pagina stelt Lenovo relatief recente WLAN/Wifi drivers beschikbaar, dus probeer ook dat. Directe link: hier. Link naar drivers voor W8.1 64-bit: hier

Tijs.

Laatst bewerkt:
Vreemd,

Als ik in apparaatbeheer kijk zie ik dat ik een Broadcom wifi adaper heb, en op de driver page is alleen maar realtek te vinden?
De door jou aangegeven link kon ik dus ook niet installeren dan geeft hij aan "No Appropriate driver to be installed"

Lachen, dat Lenovo helemaal geen Broadcom wifi adapter drivers beschikbaar stelt. LOL

Maar goed, kijk eerst eens op posting #9 van deze discussiedraad
En voor Broadcom drivers (onderdeel c.): Je zou kunnen kijken of deze drivers nieuwer zijn dan je al hebt, dus eerst uitpakken, dan (in Apparaatbeheer) rechtsklikken op je Broadcom wifi apparaat en kiezen voor "Stuurprogramma bijwerken", aangeven dat je LOKAAL wilt zoeken en dan bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt. Je merkt dan vanzelf of er een (nieuwere) driver voor jouw apparaat in zit of niet.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Heb zojuist het mapje gedownload en gekeken als er een update beschikbaar was, dit was niet het geval.

heb alles ff aangepast in energiebeheer, zal het ff aankijken, ik laat nog van me horen!

Alvast bedankt!!

Laatst bewerkt:
Zo snel heb ik er geen. Hopelijk heeft iemand anders nog tips.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan