Laptop Amerika

Status
Niet open voor verdere reacties.

BelgianEagle

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Beste,

binnenkort ga ik naar Amerika - New York om specifiek te zijn - en wil ik een en ander aankopen. Zoals een nieuwe laptop. Maar ik zit met enkele vragen..

Ik ga volgend jaar regentaat studeren en ik wil mij een nieuwe laptop aanschaffen: deze dus.

Is deze goed genoeg? Betaal ik hierop taxen? En hoe krijg ik deze mee naar Europa?

Natuurlijk mag je die meenemen naar NL maar je mag maximaal een apparaat van € 430,- belastingvrij invoeren. Hierboven ga je betalen en wel over het hele bedrag en niet alleen over hetgeen boven de € 430,-

De groeten van mijn vrouw ( Douanebeambte Schiphol )

Oh ja, Geef je niks aan en je wordt gepakt krijg je bovenop het belastingbedrag ook een boete !

Stel nu ik pak een iPhone 3GS en een nieuwe laptop mee. Samen goed voor bijna 2000 $. Op hoeveel extra taxen komt dit?

Bedankt aan je vrouw trouwens.

Dan ga je de invoerrechten over deze apparaten betalen en die verschillen. Mijn vrouw heeft die lijsten niet thuis maar waarschijnlijk kan je het vinden op www.douane.nl maar ga van minimaal 19.5 % uit dus minimaal 390 Dollar en dan even omrekenen naar €.

Laatst bewerkt:
Dan ga je de invoerrechten over deze apparaten betalen en die verschillen. Mijn vrouw heeft die lijsten niet thuis maar waarschijnlijk kan je het vinden op www.douane.nl maar ga van minimaal 19.5 % uit dus minimaal 390 Dollar en dan even omrekenen naar €.

Dus 2000$ - 460$ = 1540$.
Op die 1540$ moet 19,5% tax.

Dus + 300$ er nog eens bovenop.

Geldt dat enkel voor electronica, of moet ik op andere producten (kleding) ook taxen betalen?

Nee, je ziet het verkeerd.
Als je boven de vrijstelling komt moet je over het HELE bedrag tax betalen en niet alleen het gedeelte wat boven de vrijstelling valt !!
Geldt ook voor kleding ja !!

€ 735,- zou hij kosten dan zonder de tax en dat is op zich niet duur voor een Vaio!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan