Laptop: Asus vs Lenovo.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus1984

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2015
Laatst bewerkt:
Je zoekt dus een laptop voor films kijken, youtube filmpjes kijken, foto's bekijken (niet bewerken met Photoshop?) en wat internetten?
Dan kun je gerust een stuk minder gaan betalen voor een laptop. Voor 600~700 euro heb je een prima laptop die het zelfde kan.

Wil je er games op gaan spelen/photoshoppen/films bewerken/virtuele machines gaan draaien, dan komen deze 2 duren eerder aan de beurt.

In die prijcatergorie heb ik eerder ook gekeken, alleen met het oog op de toekomst en misschien een autocad opleiding, zoek ik het toch meer in de high end laptops :d

Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Ik zou voor de Asus gaan
Dit omdat er al een ssd in zit, de processor even sneller is ,nieuwere generatie videokaart en een dvd speler en even beter merk als lenovo.
en als laats even goedkoper is dus dat zouden mijn redenen zijn.

Bedankt! Ik neig zelf ook meer naar Asus. Aan de andere kant, ik lees op verschillende andere forums ook hele positieve geluiden over Lenovo en aangezien je je geld maar een keer kan uitgeven...

Hoi,

Klopt de Lenovo is ook niet slecht maar voor meer geld wel wat minder geleverd .
Hier is de Asus nog goedkoper

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zal elkaar niet ontlopen heb hier een lenovo en een asus en doen het beide nog steeds prima weet niet lees dat je een opleiding gaat doen dan is gewicht misschien ook nog een optie als je hem mee moet nemen. Al is dan een 17,73 al wat groot om mee te zeulen

Klopt, maar hij zou voor als nog eerst een vaste plek in huis krijgen en met een een goede tas moet het te doen zijn :thumb:

Had ik overheen gelezen.. Heb het even bekeken, wat me gelijk al opvalt, is het ram geheugen van 8gb ipv 16gb en is Paradigit vertrouwelijk? Heb een aantal negatieve reviews over garantiewerk gelezen. Ik betaal liever iets meer, dat dat soort dingen goed voor elkaar zijn.

Hoi,

Dat zal bij 4 launch niet anders zijn zelf ook al niet altijd even tevreden met eerder genoemde winkel maar is net waar je vertrouwen ligt. 8 gb had ik over heen gelezen dus daar zit ook het verschil qua prijs al.

Dat is helemaal waar. Heb me nog niet echt verdiept in 4launch, het ging mij om de specs van de laptop ;) Ik denk er voor mezelf wel uit te zijn welke laptop het wordt.. Ga Uw/je advies opvolgen en voor de Asus.

Hoi,

Geen dank en succes met de aankoop en misschien lees ik nog weleens hoe hij bevalt:thumb:

Als ik hem in bezit heb en het niet vergeet, laat ik horen hoe die bevalt! Grt

Let goed op de garantie-voorwaarden bij de Lenovo.
Heb hier laatst een Lenovo gehad met defecte HDD, was 14 maanden oud.
Lenovo gecontacteerd i.v.m. garantie. HDD werd niet vergoed, volgens Lenovo geeft men 1 jaar garantie op een notebook, tenzij er binnen de 1e 6 maanden een defect optreed, dan wordt de garantie automatisch 2 jaar.
Treed het 1e defect op na die 1e 6 maanden, dan wordt de garantie beperkt tot 1 jaar.
Beetje vreemd maar dat werd mij verteld door de servicedesk.

De Lenovo in de link heeft overigens wel de best presterende videokaart van de 2...

Je kunt je dan nog altijd op het consumentenrecht wijzen (Mits niet bedrijfsmatig aangeschaft. Er zit geen jaartal aan vast in Nederland, wel een verwachting dat deze een bepaalde tijd mee zou moeten gaan (wat over het algemeen langer is dan een jaar.)). Echter vallen draaiende onderdelen (harde schijf, fan en dvd speler) daar niet onder, tevens de batterij. Dit zijn onderdelen die door gebruik zullen slijten. Een moederbord of een display zou bij normaal gebruik niet stuk mogen gaan binnen ±3 jaar.

Je recht hebben en krijgen zijn in dit land 2 verschillende dingen zoals we allemaal weten...heb alles geprobeerd maar men was niet tot concessies bereid...:(

Hoi,

Klopt de videokaart is even beter als bij de Asus maar de kaart voldoet nog steeds prima voor wat hij ermee wilt gaan doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan