Laptop beeldscherm flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylke

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2005
Hallo allemaal!

Mijn laptop geeft wat problemen. Als ik het beeldscherm open klap flikkert het scherm nogal en komen er rare strepen en bewegingen op (er is niet of nauwelijks iets te zien van een pagina die zichtbaar zou moeten zijn. Als ik het scherm verder open klap doet hij het wel goed. Ik moet het scherm dus verder dan ongeveer 90 graden openklappen om mijn laptop te kunnen gebruiken. Dit is niet altijd ideaal. Ik vermoed dat er ergens in de verbinding van de laptop naar het beeldscherm iets niet goed meer zit. Het gaat om een Asus K72JR van ongeveer 2 jaar oud. Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen en anders misschien kan laten doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie antwoorden!

Groeten,

Hylke

Dat riekt wel erg veel naar een kabelbreuk in de verbinding tussen videokaart->inverter->beeldscherm.
Daar is zeker wel wat aan te doen, maar je moet wel zorgvuldig en secuur te werk gaan.
Je zou eens op youtube kunnen zoeken naar een instructie.
Merk, model en gebrek opzoeken.

Hallo

"Is er iets wat ik hier zelf aan kan doen en anders misschien kan laten doen?"

Zoals reeds eerder vermeld ---> defekte datacable tussen het motherboard en t.f.t. paneel.

Weet niet hoe handig je bent , maar de goedkoopste oplossing is uiteraard deze zelf te vervangen.

Controleer ook of de scharnieren zelf niet defekt zijn (te veel speling) , want dit is de meest voorkomende oorzaak van dit defekt.

Voor dit model laptop heb ik deze niet gevonden , maar kontakteer een van de verkopers op deze site:

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...sus+tft&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313

Zij hebben misschien nog het benodigde model te koop ,maar niet aangeboden.

Ik heb er geen flauw idee van hoeveel deze nieuw kost , en of asus componenten leverd aan particulieren.

Controleer of deze connector (motherboardzijde) goed is ingeplugd alvorens tot verdere interventie over te gaan.

Lijkt mij weinig plausibel , maar je dient alle mogelijk oorzaken te controleren.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan