Laptop beeldscherm gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

hairatan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jun 2013
Hallo

Sinds een aantal dagen wil het beeld van mijn laptop niet meer aan. Het lampje bij de aan/uit knop, het wifi lampje en ventilator draaien wel bij opstarten. Het gekke is dat hij wel 3 of 4 keer aangegaan is nadat ik de laptop een aantal uren gewoon aan liet staan. Tegen die tijd werd de laptop ook heel erg heet en maakt de ventilator veel lawaai.

Ik heb het ook al op een extern monitor geprobeerd, maar geen succes.

Het gaat om een HP G62 laptop van 2 en half jaar oud. Ik had regelmatig het probleem dat de laptop heel warm werd en vanzelf uitschakelde.

Is dit probleem te repareren?

Alvast bedankt.
Groet

Hallo

Met deze foutomschrijving ...

"Tegen die tijd werd de laptop ook heel erg heet en maakt de ventilator veel lawaai."

" Ik had regelmatig het probleem dat de laptop heel warm werd en vanzelf uitschakelde."

Zo goed als zeker een losgekomen g.p.u./motherboardchipset door langdurige extreme oververhitting.

Op regelmatige basis deze laptop eens zuiver/stofvrij maken had dit kunnen voorkomen.

Hoe :

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ardware-issue?highlight=laptop+stofvrij+maken

Peter

Betekent dit dan dat de laptop niet meer gemaakt kan worden? Overigens heb ik de laptop in die 2,5 jaar tijd maar 1 x uit elkaar gehaald om de hdd te vervangen. Dus ik ga maar eens kijken of er iets los zit.

En als de moederbord defect is dan zou die toch helemaal niet meer aan moeten gaan? Want hij ging nog wel 1 of 2 keer aan, eenmaal opgestart deed de laptop het gewoon goed, zonder enige problemen. Maar telkens als ik de laptop uitzette, startte het niet ineens weer op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Natuurlijk kan de laptop nog gemaakt worden, gewoon de losgekomen onderdelen opnieuw vast solderen.
Of lekker makkelijk en gelijk een nieuw moederbord.

Hallo

"Dus ik ga maar eens kijken of er iets los zit."

Ik betwijfel sterk of je 1 of zelfs meerdere gescheurde soldeerverbindingen (onder de chipset) zult kunnen zien .

"En als de moederbord defect is dan zou die toch helemaal niet meer aan moeten gaan? Want hij ging nog wel 1 of 2 keer aan, eenmaal opgestart deed de laptop het gewoon goed, zonder enige problemen. Maar telkens als ik de laptop uitzette, startte het niet ineens weer op. "

Afgekoeld materiaal krimpt ... ook de soldeerverbindingen die dan geen kontakt meer maken.

De intermitterende slechte verbindingen kunnen door minimaal tornen van het motherboard soms wel ietsje vebinding maken.

Het geheel wordt warm (zet uit) en maakt dan voorlopig terug kontakt.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan