laptop bevriest

• Onderwerp starter Onderwerp starter ummy
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ummy

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
hoi,
ik heb een laptop compaq nc6000 gekregen (2de hands) heb daar windows xp pgezet(stond er van te voren ook op) en panda virusscan wat is nu het probleem soms na een uur soms na 5 min bevriest de boel alle lampjes gaan uit enkel van de spanning brand nog,
heb al geprobeerd zonder batt of met,maakt geen verschil, als ik terug opstart (met de drukknop afzetten en opzetten)en in veilige modus opstart veilige modus met netwerkmog;

dan doet ie het zonder problemen zo lang als je wil heb ook de temp gecontroleerd met everest blijft tussen de 38en de 41gr :thumb:
ik denk dat de harde schijf om zeep is iemand een ander ideetje???:(
groetjes

Als hij het in de veilige mode goed doet dan kan het niet anders dan een driver of programma zijn die dit veroorzaakt.

Ik zou eens beginnen om zoveel mogelijk programma's niet te laten opstarten en kijken wat er gebeurt.

Start --> Uitvoeren --> type in: msconfig en druk o OK
Kies voor Selectief opstarten en vink alles wat mogelijk is daaronder uit.
Herstart de PC en check of het probleem nog aanwezig is.

Zo niet dan start je MSconfig weer op
Zet het vinkje weer aan bij Systeemservices
Ga naar het tabblad opstarten en zet 1 vinkje aan.

Herstart de PC en ga testen. Als alles goed werkt zet je via MSConfig --> Opstarten het volgende vinkje aan en pc weer herstarten en testen.

Dit herhaal je totdat je pc weer stopt. Dan weet je wel programma de veroorzaker is.

Maakt dit verder niets uit dan kies je bij McConfig weer voor Normaal Opstarten en zul je op zoek moeten naar recente Drivers voor je PC.

Check ook je antivirusprogramma want deze kunnen soms ook voor problemen zorgen.
Deinstalleer deze eens en installeer tijdelijk AVG. Dan kun je dat ook uitsluiten.
Let wel op: Je mag maar 1 antivirusprogramma actief hebben dus na deinstallatie van je Antivirusprogramma altijd eerst de PC herstarten en dan pas een andere installeren.

Wil je het helemaal goed testen dan zou ik XP opnieuw installeren. Testen of alles blijft werken en steeds een stapje verder gaan en weer testen. Dan kom je uiteindelijk achter de veroorzaker.

hoi,
ik heb een laptop compaq nc6000 gekregen (2de hands) heb daar windows xp pgezet(stond er van te voren ook op) en panda virusscan wat is nu het probleem soms na een uur soms na 5 min bevriest de boel alle lampjes gaan uit enkel van de spanning brand nog,
heb al geprobeerd zonder batt of met,maakt geen verschil, als ik terug opstart (met de drukknop afzetten en opzetten)en in veilige modus opstart veilige modus met netwerkmog;

dan doet ie het zonder problemen zo lang als je wil heb ook de temp gecontroleerd met everest blijft tussen de 38en de 41gr :thumb:
ik denk dat de harde schijf om zeep is iemand een ander ideetje???:(
groetjes

Het feit dat 'ie het in de veilige modus blijft doen. geeft aan dat er naar mijn idee 'hardwarematig' niks aan de hand is. Dus ook niet met de harde schijf.
Dus dat wordt 'uizoeken', maar er is hoop, want het probleem moet m.i. wel op te lossen zijn.

hoi,alvast bedankt voor jullie snelle reactie , ik had er eerst avg opstaan en dacht dat daar het probleem lag -heb dat gedeinstalleerd en terug opgestart en daarna panda 2008 opgezet staat ook op mijn vaste pc,heb ook al xp opnieuw geinstalleerd maar de problemen blijven :mad:

ga nu de msconfig proberen ........hopelijk:confused:

groetjes

Rare vraag misschien, maar is er iets gewijzigd aan de hardware, geheugenbankje bijvoorbeeld?

Rare vraag misschien, maar is er iets gewijzigd aan de hardware, geheugenbankje bijvoorbeeld?

Zoals hij aangeeft werkt de PC wel goed in de veilige mode. Als de hardware voor het probleem zorg dan zouden deze problemen ook in de veilige mode moeten optreden.

Zoals hij aangeeft werkt de PC wel goed in de veilige mode. Als de hardware voor het probleem zorg dan zouden deze problemen ook in de veilige mode moeten optreden.

Goh ... een herhaling van mijn opmerking dus.
Slim .... en een écht goeie bijdrage zeg ......

hoi allemaal heb dus in msconfig gedaan zoals daar boven beschreven maar dan bevriest hij nog sneller!

weet niet wat ik nog kan doen heb de drivers bij compaq nc 6000 gedownload maar ook hier geen resultaat :confused:

andere suggesties ????

groetjes

hallo allemaal,

heb het probleem gevonden ,moest een driver downl voor xp zelf stond bij in de lijst van hp

dank jullie wel voor de hulp:thumb::thumb:

groetjes

hoi hoi te vroeg victorie gekraaid :o:o

is weer als vanouds bevriest telkens weer als ik gewoon opstart ,heb alles al geprobeerd zelfs xp opnieuw geinstalleerd ,is toch gewoon cd inleggen partitie kiezen ,nfts en installeren niet dan ?? en nog doet ie het niet wel nog steeds in veilige mode hoor zelfs op het internet kan ik dan....

nog een ideetje ......:confused:........

Als je Windows net hebt geinstalleerd installeer je dan zelf verder nog geen hardware of software ?

Anders even alle hardware loshalen van de pc en alleen toetsenbord/muis/monitor en netwerkkabel verbinden en dan eens installeren en testen of hij dan ook nog vastloopt.

geen hardware enkel audio driver van compaq zelf voor de rest nog niks , maar waarom kan ik dan wel in veilige modus bijna alles doen??

en als ie gewoon opstart bijna onmiddelijk vastloopt??

De Windows cd die je gebruikt is dat toevallig geen Unattended cd. Unattended is dat Windows bijna automatisch geinstalleerd word en er meestal alleen bij het begin van de setup wordt gevraagd op welke harddiskpartitie je het wilt installeren. Daarna loopt alles geheel automatisch.

Compaq levert er standaard ook een XP cd of Restore cd bij. Dan zou je die eens moeten proberen.

Vaak worden en ook updates van Windows in verwerkt worden en extra hardwaredrivers. Het probleem zou daarin kunnen zitten aangezien er dan toch al extra drivers worden geinstalleerd.

Het feit dat hij in de veilige mode wel werkt lijkt dat gevoel alleen maar te versterken dat hij gaat om een verkeerd werkende driver.

hoi,

ga dat eens vragen of ze die nog hebben liggen ,zelf heb ik er niks bijgekregen ...is inderdaad een mogelijkheid ... ik laat in ieder geval nog iets weten hoor :thumb:

groetjes

he he ,
t,is hersteld heb in de bios terug gezet naar standaart waarden en alles werkt weer,

hoe die waarden verandert waren weet ik ook niet maar nu diet ie het :thumb::thumb::D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan