Laptop blaast enorm

Status
Niet open voor verdere reacties.

assie88

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2011
Goedemiddag,
Al een aantal maanden heb ik een nieuwe laptop, dit is een Acer Aspire 5736Z met Intel Pentium processor T4500.
Op sommige momenten (ik kan niet zeggen wanneer, want dit is niet op regelmatig tijden/dagen/weken) begint mijn laptop aan de zijkant heel hard te blazen waardoor het eigenlijk onmogelijk is om te concentreren. Het is niet dat er warme lucht uit komt, eerder een koelere lucht.
Nadat ik mijn laptop heb opgestart heb ik een nieuwe Itunes versie gedownload en dan moet je je laptop opnieuw opstarten en toen begon dat blazen weer. Dit gebeurt bijvoorbeeld nu terwijl ik dit aan het typen ben en alleen nog msn openstaat!
Heb al op meerdere forums gekeken naar een oplossing maar ik vind maar niet de juiste oplossing, naar mijn idee zit er geen stof in.
Het blazen kan ook zomaar beginnen, zelfs als ik er al weken geen last van heb.
Ik vind het een beetje bizar!
Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?
Mvg,
Astrid

Misschien kun je met het programma speedfan iets meer achterhalen over temperaturen van je CPU en het toerental van de fans?

mr32 :cool:

Misschien kun je met het programma speedfan iets meer achterhalen over temperaturen van je CPU en het toerental van de fans?

mr32 :cool:

Ik heb dat programma nu gedownload en een scan laten uitvoeren, hier komt het volgende uit:
HD0: 40C
Temp1: 54C
Core 0: 50C
Core 1: 50 C
Voor de eerste staat een groen vinkje, maar voor de andere drie staan vlammetjes
De CPU usage schommelt tussen de 15.8% en 25.2%
Dat van het toerental van de fans kan ik niet vinden in die download.

in leek taal kan ik het misschien begrijpen! waar kan ik de bios ook al weer vinden!

de pc opstarten en als het boot-scherm er komt te staan op f2 drukken
bij sommige laptop's kan het ook zijn dat het f12 of DEL is maar dan staat het aangegeven.

De temperatuur is wel hoog voor zo weinig usage.

Die temps had ik in mijn Sony Vaio ook hoor, is normaal dat bij laptop wat warmer is als een desktop, daar zou ik niet TE veel ongerust overmaken. En ook nog is weten dat bij Intel de temps altijd iets hoger zijn als andere cpu's.

Als je laptop begint te blazen is dat je pc een opdracht ergens uitoefend, en de cpu warmte creëerd. meestal als je laptop begint door te blazen erg hard dus, dan is het je mobile beeldschermkaart. Maar dat hard blazen heb je alleen bij gamen of extreem gebruik bv bench testen etc.

Kijk eens in windows naar configuratie scherm, dan energie beheer en zet hem op "energy safe mode" zo verbruikt ie het minste. En dan ga je naar start, duw je daar msconfig in, krijg je nieuw kadertje, en dan bij opstarten alles uit vinken. Zo zet je al de mogelijke programma's uit bij opstarten wat mss nadien een automatische opdracht heeft, bv update's etc.

;)

Laatst bewerkt:
Stof?

Je schrijft dat je de laptop al een paar maanden hebt, wellicht is er stof verzameld voor de processor koelribben. Terwijl de laptop uit staat, zou je eens hard kunnen blazen op de plaats waar normaal gesproken de opgewarmde lucht uitkomt. Dit blaast het stof los.

Is je laptop nadien nog niet stiller? Probeer dan eens de laptop aan de achterkant iets hoger te zetten, op deze manier kan hij makkelijker lucht aanzuigen en hoeft de ventilator niet zo snel over te schakelen op hoge snelheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan