Laptop blijft ineens zwart

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
Berichten
514
Vostro laptop heeft ineens geen stroom. Er gaat geen enkel lampje branden. De voedingskabel heeft wel een groen lichtje. Lang indrukken aanuit-knop werkt niet. Waar kan ik het best beginnen, beste wizards?
 
De voedingskabel erin of niet geeft geen verschil, blijft zwart bij indrukken aanuitknop
 
Ik zou beginnen met doormeten van de voeding; is de output voltage en amperage nog wat het zou moeten zijn. Lees de waarden op het label van de voeding. Het lampje is geen indicatie dat de voeding volledig in orde is.

Je kunt een andere voeding proberen, maar let dan wel op het voltage en uiteraard of de connector past. Amperage maakt niet uit.
 
Precies wat je zegt. Bij sommige laptops met een defecte accu start deze niet meer op; HP staat er o.a. bekend om. Is het een laptop waar de accu losgehaald kan worden? Kun je het merk en type laptop delen?

Gerichte harde klap werkt bij veel dingen haha, maar zou het in dit geval zeker niet doen.
 
ja oké dank....ik ga het proberen met een andere voedingskabel
 
Dat is een goed idee; de voedingskabel zelf kan ook het probleem zijn. Afhankelijk van of het bij deze voeding er een losse voedingskabel gebruikt wordt zal het in meeste gevallen een C5, C7 of C13 zijn. Laat graag weten wat het resultaat is.
 
Vandaag weggebracht naar Rijswijk Telecom...het is niet de kabel maar de harde schijf die niet opstart zeggen ze...zijn de gegevens dan nog te redden is mijn vraag
 

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan