Laptop blijft soms hangen, doet even niks en gaat weer verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenh13

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2010
Berichten
23
Hallo,

Ik heb al een tijdje(bijna een jaar nu denk ik) een laptop.
Het gaat om de asus K52JE

Na een paar maanden kreeg ik er al een beetje problemen mee, hij blijft soms zomaar hangen(freeze) hij doet dan eventjes helemaal niks, de muis kan ik wel bewegen, maar windows doet dan niks of het spel wat ik dan aan het doen ben.
Ik dacht dat het kwam omdat mijn hardeschijf erg vol zat en dat er iets mankeerde aan windows. Ik heb daarom windows helemaal opnieuw geinstalleerd en allebij de schijven helemaal leeggehaald. Maar nu is het probleem er nog steeds dat hij zomaar blijft hangen als ik net 1 keer te snel klik ofzo.
Iemand die misschien weet waaraan dit kan liggen? of hoe het gefixt kan worden??

Groeten, Jeroen
 
Wordt ie misschien te warm? Als ie te warm wordt, kan ie blijven hangen.
 
20f7250.png


Hier een screenshot van de tempraturen na wat dingen te hebben gedaan.
 
Laat HWMonitor eens verder draaien en bekijk de resultaten na zo'n freeze.
 
Virus- en malwarevrij?

Scan eens met een online virusscanner en met een andere malwareprogje als bijv. Mbam.

Je hebt geen P2P progjes open staan die mogelijk veel capaciteit wegtrekken ( torrents/Frostwire etc. )?

Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer?
 
Virus- en malwarevrij?

Scan eens met een online virusscanner en met een andere malwareprogje als bijv. Mbam.

Je hebt geen P2P progjes open staan die mogelijk veel capaciteit wegtrekken ( torrents/Frostwire etc. )?

Geen gele uitroeptekens in Apparatenbeheer?

Virus lijkt me geen probleem aangezien allebij de schijven helemaal geformateerd zijn na windows installatie.
En daarvoor was er verder ook geen probleem qua virussen.

En nee er staat ook geen andere dingen als torrents aan.
wel skype, steam en avg.

Het lijkt meer alsof hij een overvloed aan informatie krijgt, er niks mee kan en daardoor blijft hangen bijvoorbeeld.
Het gebeurt ook vooral als ik iets wil filmen qua games. Soms gaat het juist heel goed, maar soms ook niet. Ook als ik gewoon op internet aan het browsen ben en ik wil overswitchen naar ander tabblad of naar steam of skype dan blijft hij ook nog wel eens hangen.
 
Laatst bewerkt:
Dan taakbeheer openen en kijk welk proces de "oorzaak" is.

Ook al eens een geheugentest (memtest opstartcd een aantal uur laten draaien)?
 
Een hele hoop nieuwe drivers van asus en intel geinstalleerd en hij draait al een stuk soepeler.
Kon spel gewoon filmen en renderen zonder enige problemen, wat vanochtend nog echt niet ging.

Hier nog een screenshot van na het renderen.
2not44.png
 
Dat is goed nieuws.
Ook de max. temperaturen lijken acceptabel.
 
Hallo

De eerste 2 weken dat ik nieuwe drivers en al had geinstalleerd werkte hij perfect, geen enkel probleem ermee, maar de afgelopen paar weken blijft hij alleen maar vaker hangen en nu kan ik soms zelfs de muis niet bewegen en gaat hij soms zomaar uit, of maakt hij rare geluiden :/
 
Ik krijg vooral een WMI error

Event filter with query "SELECT * FROM __InstanceModificationEvent WITHIN 60 WHERE TargetInstance ISA "Win32_Processor" AND TargetInstance.LoadPercentage > 99" could not be reactivated in namespace "//./root/CIMV2" because of error 0x80041003. Events cannot be delivered through this filter until the problem is corrected.

en een iaStor errors

The device, \Device\Ide\iaStor0, did not respond within the timeout period.

Overal op internet gezocht en meer mensen met deze laptop hebben dit probleem, iemand een idee wat ik eventueel zou kunnen doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan