Laptop boot niet van CD/DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Luuknl : ik vermoed dat je mijn advies om het hele topic goed te lezen niet hebt opgevolgd. Je adviseert TS om met de installatie DVD te gaan werken, maar dat kán hij niet want er wordt niet van CD / DVD geboot. Dáár zít nu juist zijn probleem.

@tejoos : ik zat op het puntje van mijn stoel toen ik daarnet las dat je op de spaitebalk...... etc. etc. hebt zitten hengsten en dat je de melding van Windows niet gemist kunt hebben. Dit betekent dus dat die melding helemaal niet komt (zichtbaar / nog onzichtbaar) hetgeen dan automatisch weer betekent dat er mogelijk in het bios iets 'goed' mis is.

Je weet écht heel zeker dat in het bios opstarten van CD / DVD ook bewaard wordt als je het bios verlaat met F10?

Als niets meer lukt, zou je kunnen overwegen de stroomkabel van de hdd eens los te koppelen, kijken wat voor boodschap de machine dan aan je meldt.

Laatst bewerkt:
Mod edit

Derhalve laatste posting van Luuknl verwijderd.Een niet toepasbaar advies.
(Zie ook commentaar van gast0225.)

Hoi !

Uiteraard, voordat er naar Windows gezocht wordt kun je een z.g. bootmenu opvragen !

Zie m'n post van 13-12-15.40 uur.

Greetz,

Harry.

Heb inmiddels een bootable usb stick gemaakt middels USB Multiboot 10, ga het nu proberen. Wish me luck ;)

@gast0225 en Harry Snor

Ik weet zeker dat in bios alles goed staat, nou ja goed, niet zoals het hoort maar mijn hdd staat helemaal als laatste in de boot sequence, en ja ik heb hem bewaard.
Het enige dat ik kan bedenken is dat mijn cd/dvd speler weliswaar niet kapot is maar dat hij toch niet herkend wordt als opstartmedium. Bios herkent namelijk wel die usb stick, daar ben ik nu xp mee aan het installeren. Blijft een verrekte vreemd verhaal.

Idd. heel vreemd. Maar het goede nieuws is dat het middels USB schijnt te gaan lukken?

IK heb inmiddels een verse xp installatie op mijn laptop staan, dus wat dat betreft is het gelukt. Ik heb het alleen wel via usb moeten doen, via cd/dvd lukt nog steeds niet.
Iedereen bedankt voor de hulp. _o_

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan