Laptop crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mayo17

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 aug 2009
Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo mini Ui en een paar dagen geleden is deze gecrashed. Hij liep vast en toen heb ik de aan/uit-knop ingedrukt en sindsdien kan ik niet verder dan het BIOS-scherm komen. Maakt niet uit welke optie ik kies, ik kom telkens weer terug bij dit scherm. Ik heb toen F8 gedrukt voor meer functies en daar 'Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen' gekozen om de stopfout te kunnen zien. Deze is: UNMOUTABLE_BOOT_VOLUME 0x000000ED (0x86572c08, 0xC0000006, 0x00000000, 0x00000000).

Ik kan maar geen oplossing vinden voor dit probleem en ik heb geen idee hoe je de recovery cd (in dit geval usb) moet draaien als je niet in Windows komt en ik kan hier ook niks over vinden op de site van Fujitsu Siemens. Misschien ook nog belangrijk om te weten is dat ik mn iPod (en een externe muis) via usb aan had gesloten en dat ik denk dat het door iTunes komt dat mn laptop stil bleef staan aangezien ik het volume zachter wilde zetten en toen alles stopte.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

zet NU in de bios de first boot op USB....[en STRAKS weer terug]
windows zou nu van usb moeten starten...
kies de juiste optie...

meer uitleg punt 5 en 6 > http://www.weethet.nl/dutch/hardware_bootfromusbstick.php

Wanneer het bericht Press any key to boot from usb (Druk op een toets om vanaf usb op te starten) verschijnt, drukt je op de spatiebalk .

Zodra de computer weer werkt, installeert dan alle essentiële updates voor Windows om te voorkomen dat deze fout zich opnieuw voordoet.

Ik heb dit gedaan, maar nu geeft mn laptop het volgende aan: missing operating system.

Heb je geen herstel dvd's of anders kans om die recovery (via usb?:S) op dvd te branden?
Zo te zien zijn je systeembestanden beschadigd, een manier is om deze te laten vervangen door hem te repareren vanaf dvd.

Als er belangrijke bestanden op de schijf staan, probeer deze dan eerst te redden voordat je met system restore of herinstallatie aan de slag gaat.

Download Ubuntu (Linux) CD, http://www.ubuntu-nl.org/
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (BIOS instellingen).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alledoor Ubuntu gevonden partities op de schijf en kun je ze waarschijnlijk ook openen en kopieren naar een externe USB schijf.

Laatst bewerkt:
Als er belangrijke bestanden op de schijf staan, probeer deze dan eerst te redden voordat je met system restore of herinstallatie aan de slag gaat.

Download Ubuntu (Linux) CD, http://www.ubuntu-nl.org/
Brand op CD
Start de pc op vanaf deze cd (BIOS instellingen).
Selecteer de taal (pijltes toetsen)
Kies niet voor installeren maar "Ubuntu uitproberen zonder te installeren".

Als Ubuntu is opgestart zie je bovenaan het menu "Places".
Daaronder zie je alledoor Ubuntu gevonden partities op de schijf en kun je ze waarschijnlijk ook openen en kopieren naar een externe USB schijf.

Repareren vervangt alleen de opstartbestanden en formatteert niets.. Maar verder heb je wel gelijk, het is sowieso een optie om het via Linux te proberen.

Als je uitgaat van het feit dat er niets mis is met de hd (geen hardware of software problemen) klopt dat idd.

Als er wel wat mis is met de hd mag jij aan de bak om alles te recoveren ;)

Mogelijk, maar de Ubuntu manier is gratis.

Ubuntu mount de schijf niet automatisch bij het opstarten, dus als er geen problemen zijn start Ubuntu gewoon op en kan daarna worden geprobeerd de schijf te mounten.

Het is niet mogelijk om via een cd alles te herstellen, het moet dus via een usb. In de BIOS staat USB al gekozen bij BOOT. Als ik dus de recovery usb erin doet geeft de laptop dus "missing operating system" aan. Er staan geen belangrijke documenten van mij op die laptop, dus ik vind het niet erg als alles kwijt is. Ik wil alleen dat het ding het weer doet ;)

Maar hoe?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan