Ja Ellen, dat zijn processen en services van allerlei programma's die je installeerde (infecties uitgesloten) en nu mee opstarten.
Omdat je dat niet wist dat je dat eigenlijk beter vanaf de eerste software die je gaat installeren in windows dat alles bij kan houden, heb je er nu zoveel.
Er zijn ook programma's die wel 2 of 3 processen starten, op dit moment is dat lijstje aardig lang.
Onderin taakbeheer zie je altijd het aantal van alle processen, ook als alleen de processen van Ellen getoont worden.
Als je in de veilige modus opstart zullen al die porcessen niet laden, omdat dan de minimale stuurprogramma's geladen worden.
Ik heb ook de intentie nu om jou dan te vertellen hoe je dat kan doen, zoals systeemconfiguratie, en Services.msc
Als wij hier op al die processen moeten gaan googlen om te kijken bij welk programma ze horen, dan kunnen wij nog niet in de instellingen van jouw programma's kijken.
Het beste kan je er een soort ritueel van maken voor elk proces apart, en dat alles bijhouden in kladblok via kopieren en plakken, of als het niet te kopieren is even intypen.
Je bent nu ook online dus je kan zoeken op internet.
In systeemconfiguratie zie je de locatie en bestandsnaam van het proces wat gestart wordt onder Opdracht.
Ook kan je in taakbeheer rechtsklikken op een proces en de Eigenschappen zien.
Mijn antivirus heeft alles ondergebracht in 1 service, dus die zie ik niet in systeemconfiguratie tabblad opstarten, ik heb daar 1 proces aangevinkt.
Ik beheer al mijn services, zet ze op handmatig als het bij een programma hoort wat ik niet constant gebruik zodat niet de gehele tijd processen horende bij die service geladen zijn in het geheugen.
een service kan meerdere bestanden starten.
Nu zijn services in services.msc en in tabblad services van systeemconfiguratie met elkaar verbonden.
Dus alleen in tabblad services van systeemconfiguratie een service uitschakelen en er is nog kans dat die weer gestart wordt next time.
Nu is het opzich niet moeilijk, alleen al die verschillende processen, dat maakt het veel.
Waarom het van belang is te weten bij welk programma een proces of een service wat start hoort is belangrijk, omdat je eerst in de instellingen van het programma zelf moet zoeken of het daar uit te schakelen is.
Anders blijven die instelling weer opstarten, next time.
En zo moet je dus per programma ook weten wat het doet, zoals automatisch updates, of waarschuwingen (beter) zo instellen dat je wel gewaarschuwd wordt, zoals java updates en dat soort software, daar mee achter lopen is een veiligheids risico.
Kijk eens rustig rond en google wat op die benamingen, kan je nu die dell in de veilige modus opstarten en op een andere computer internetten, dan kan je dat ook nog tegelijk doen.
Niet alle programma's kunnen starten in de veilige modus, je kan dan niet daar in de instellingen van programma's kijken in de veilige modus, vandaar dat ik voorstelde dat je geen verbinding maakt met internet als je de opstart processen gaat instellen.
Dan kan je namelijk eerst in tabblad opstarten zo'n beetje alles uitschakelen, en daarna in de gewone modus aan het werk (zonder verbinding) om dat alles op te bouwen.
Services die gestart worden door een programma, dus op handmatig staan ingestelt, die blijven als je het programma sluit meestal geladen.
Die kan je in services.msc via de eigenschappen van die bepaalde service dan stoppen.
Bekijk dat alles eens rustig, aangezien jij wel een manier nodig hebt zodat je in de toekomst die dingen bij kan houden.
Want als je dat bij houdt telkens als je iets installeerd, heb je er minimaal een minuutje werk van.
Nu moet je dat misschien nog een beetje eigen worden, neem de tijd, haastige spoed is meestal niet goed.
PS, daarom gaf ik je deze link:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...ef-programma?p=4808718&viewfull=1#post4808718