Laptop die niet meer aanwilt...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Programmeur

Gebruiker
Lid geworden
20 sep 2007
Beste leden,

Ik heb een klein vraagje over mij laptop (HP Dv6000). Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Nou het probleem is dat de laptop niet meer aangaat.

Als je op de aan/uit knop drukt, beginnen alleen de toutscreen knopjes 5 sec te branden en daarna gaat ie uit.

• Ik heb de accu getest...
  • Zonder accu geprobeerd...
  • Geheugens verwisseld...

Weet iemand mischien wat ik kan doen?

Met vriendelijke groet,

Programmeur

wat je wellicht kunt proberen is het testen van je adapter. ik weet niet of je toevallig in het bezit ben van een multimeter en kunt testen of deze niet stuk is. want dan hoeft je accu niets stuk te zijn maar dan doet hij het ook niet zonder accu. of heb je misschien al geprobeert met een andere adapter? let wel op dat dee dezelfde voltages hebben en vooral het zelfde amperage!

mvg hollander

Nee helaas ben ik niet in het bezit van die spullen.
Maar het gene wat ik wel heb gedaan is de accu eruit gehaald, om alleen gebruik te maken van het netstroom. Het blauwe lichtje brandt wel dus er word wel stroom doorgegeven...

het hoeft niet zo te zijn dat als het lampje brand hij de stroom ook door geeft. het kan zijn dat er een breuk in de "eind" kabel zit (daarmee bedoel ik de kabel van de adapter naar de notebook) dan brand het lampje gewoon maar komt er geen stroom uit. of bedoel je het lampje op de notebook zelf ?

mvg

Ja de lampje op de notebook zelf, waar de kabel in moet brand. En de accu is ook nog gewoon vol..

hmm, dan zou het aan de notebook moeten liggen. hij je hem wel nog het geluid maken dat hij aan gaat? ventilators die nog even draai of iets dergelijks?

Nee, helemaal niets. Ik wil hem laten onderzoeken voor 35 euro bij een winkel, ik denk dat dat het handigst is op dit moment...

kun je misschien beter laten doen, het kan in de geval veel zijn!

meerdere hardware onderdelen kunnen stuk zijn.

mocht blijken dat ze hem niet kunnen repareren kun je altijd contact op nemen met de Regenboog Computers in heerlen. mits dit natuurlijk niet te ver van je woonplaats is. hier kunnen ze van allerlei elektronica repareren. condenstators die door gebrand zijn etc!

Ja inderdaad..

het kan de processor zijn, of de gehele moederbord.. I don't know...

Maar bedankt voor je ideeen! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan