Laptop doet het niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robintjee

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2007
Hallo Helpmij,

Sinds een aantal dagen doet mijn laptop nog vrij weinig.

Hij is overgevoelig geworden voor welke beweging dan ook, en als ik hem maar een klein beetje aanraak, of te 'hard' typ dan valt ie uit.

Ik heb zelf het idee dat het probleem bij het moederbord ligt, of bij mijn hardeschijf.
Ik heb zojuist de hele laptop opengehaald, een aantal stofreepjes tussen de fan weggehaald, alleen dit haalde weinig uit. Ook heb ik de BIOS instellingen weer op default gezet, maar ook ditmaal geen resultaat. De CD speler doet het ook niet meer sinds dit probleem voorkomt, dus het is eigenlijk (volgens mij) wel duidelijk dat et probleem bij het moederbord ligt..

Ik weet niet of de BIOS flashen/reseten, een ander resultaat zal hebben dan gewoon default settings, maar anders zou ik dat wel eens willen proberen, ik kan namelijk nergens het mobo batterijtje vinden.

Ik vraag me af wat dit probleem veroorzaakt, ik ben echt radeloos, het kan niet aan de temperatuur liggen, het is zeker geen virus, en de computer is van binnenuit stofvrij en heeft een goeie airflow. Sinds de dag dat het probleem voorkomt heb ik geen andere software geinstalleerd of ook maar iets toegevoegd of weggehaald qua hardware.

Het gaat om een laptop, de ACER ASPIRE 5610Z.

Alle hulp is welkom.

ik denk dat dit eerder om een reparatie vraagt.

je zegt zelf dat wanneer je op de laptop drukt dat deze al uitvalt dus het zal wel ergens aan de hardware liggen, misschien je moederbord(ik weet het niet zo, ben niet zo'n hardware-man, ik moet er nog veel van leren :P)

Maar je bios flashen zal volgens mij geen resulaat boeken :confused:

Oke dit is heel vaag, ik probeer dus net de laptop te booten zonder geheugenbankjes (ja ik weet dit is onmogeljk) maar hij valt niet meer uit!

Het probleem ligt hem dan waarschijnlijk dus toch aan de software, maar zorg ik er dan weer voor dat mijn cd speler het gaat doen?
Ik kan wel opstarten, zolang ik niet teveel beweeg...

sorry maar ik denk dat ik het hierbij ga laten en dit ga laten beantwoorden door iemand die wat meer kennis heeft van hardware :P

Ok, ik begrijp dat je zegt dat je de geheugenbankjes eruit hebt gehaald en dat je toch probeert te booten. (ik weet het niet, kom je dan nog is het bios...? of hoe wat zie je dan juist? waarschijnlijk gewoon wat tekst met errors of helemaal niets)

Je zegt dat hij blijft draaien zonder de geheugenbankjes, hij valt dan dus niet uit maar wat als je hem beweegd ook zonder die geheugenbankjes, valt hij dan niet uit?

waarom jij dus besluit waarom het misschien toch wel aan de software ligt begrijp ik dan helemaal niet, hardware waar je op drukt en dat je pc uitvalt.
Mijn verstand kan er niet bij waarom dat met software te maken zou hebben :P

waarom jij dus besluit waarom het misschien toch wel aan de software ligt begrijp ik dan helemaal niet, hardware waar je op drukt en dat je pc uitvalt.
Mijn verstand kan er niet bij waarom dat met software te maken zou hebben :P
Ik denk dit omdat ik al verschillende dingen over dit probleem op internet heb gelezen, ook dat sommige computers het dan nog wel in veilige modus doen. Ook is het logisch dat mijn pc niet boot zonder geheugenbankjes, omdat hij dan simpelweg niet genoeg (geen) geheugen heeft om te booten. Ik denk dat het nu een software kwestie is, en dat mijn win vista gewoon zwaar beschadigd is, en daardoor de processor gevoeliger wordt oid, en daardoor de laptop uitvalt? Zou zoiets mogelijk zijn? Dit is namelijk het enige wat ik mij kan voorstellen..

Want als het in dit geval aan de hardware/bedrading zou liggen, zou hij alsnog uitvallen wanneer ik hem boot zonder de geheugenbankjes, maar dat is dus niet zo. Hij blijft aanstaan wanneer ik boot zonder geheugenbankjes.

Hoe moeilijk is het om vanaf een usb te booten, en kan dit vanaf een gewone usb stick?

En hoe zorg ik ervoor dat mijn cd/dvd speler weer begint te leven?
Die doet namelijk niks meer, de bios setup herkent hem niet meer, hij leest geen cd's etc, hij is (volgens mij) wel goed aangesloten, aangezien het lampje wel flikkert, en hij nog normaal open en dicht gaat.

Laatst bewerkt:
Dan zou ik systeem herstel eens proberen of een reperatie met recover DVD

Helaas, de cd/dvd speler is kapot.

Ik denk het niet, hoe zou deze ineens kunnen zijn overleden?

Hoe zou het moederbord zomaar opeens kapot kunnen zijn?
Hoe zou de cd speler zomaar opeens kapot kunnen zijn?

Alles, zeker ook je geheugen, kan gemakkelijk kapot gaan

Hoe zou het moederbord zomaar opeens kapot kunnen zijn?
Hoe zou de cd speler zomaar opeens kapot kunnen zijn?

Alles, zeker ook je geheugen, kan gemakkelijk kapot gaan
Maar de kans lijkt mij klein dat dit zomaar gebeurt is, ik bedoel het is ook nog dualcore, en dan zouden ze beiden ineens kapot zijn? En als ze kapot zouden zijn, dan zou mijn laptop helemaal niet meer booten toch? Me laptop herkent overigens nog steeds dat er 2GB DDR2 in zit. Ik twijfel of dit wel het probleem is..

Ach, wanneer de laptop zonder geheugen wel aangaat en met geheugen niet......

Ach, wanneer de laptop zonder geheugen wel aangaat en met geheugen niet......
Wees eens duidelijk? Zonder geheugen zal een laptop nooit in staat zijn om op te starten, laat staat om windows te booten.

Zonder geheugen gaat ie wel aan, valt niet meer uit,en laadt windows ook niet(logisch).
Met geheugen gaat ie wel aan, valt wel uit, en laadt windows wel.

wat ik ervan denk:

-met geheugen valt de pc uit
-zonder geheugen kan de pc inderdaad niet opstarten maar hij valt niet uit?

dan ligt het volgens mij echt aan het geheugen hoor!

Volgens mij is het gelukt, heb alle stekkers eropnieuw ingeplugd en ik denk dat het nu allemaal weer werkt, ik ga het nu allemaal weer dichtschroeven en over 5/10 minuten zal ik het resultaat posten

_______
Nee dus, geen resultaat.

Ik ga nu de computer volledig uit elkaar halen, álles afstoffen, álles schoonblazen, en alles controleren.
Als ie het daarna nog niet doet weet ik het ook niet hoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan