Laptop doet het niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlo boy7

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2009
Hallo,
Ik heb een best oude laptop, eentje van 3 a 4 jaar oud.
Maar ik zat te laptoppen en in eens krijg ik een melding dat mijn accu bijna leeg is, dat intussen dat ik hem op netstroom had gekoppelt.
Ik ging aan mijn kabel ging ik draaien (zodat dat ijzere ding voor in de computer ging draaien) en hij maakte weer contact.

Dit heb ik zo 2 weken gedaan, na deze 2 weken viel hij weer uit en ik probeerde het zelfde :rolleyes: . Helaas maakte hij geen contact, en kon ik hem niet meer opstarten.

Toen dit gebeurde was ik in een koude omgeving, dus ik dacht ik leg hem even onder neer waar het wat warmer was. Nog steeds bleef het probleem. Ik heb ook geprobeert op de wc, waar geen electronice aparaten waren.. Probleem blijf nog.

Hoe kan ik dit oplossen.

O,ja voor de 2 weken toen het begon werd hij soms verschrikkelijk warm.

Hallo

Vermoedelijk zijn de soldeerverbindingen tussen het chassisdeel en het motherboard gescheurd door ouderdom of mechanische stress .

Indien dit nog niet te lang aansleept , kan worden volstaan met enkel de kontakten te reinigen (chassisdeel en printplaat) en deze opnieuw te solderen.

Indien al lang (te lang) kan er corrosie zijn ontstaan door vonkvorming aan motherboard en het chassisdeel , waardoor reinigen niet meer kan , en het chassideel compleet moet worden vervangen.

Deze chassidelen kunnen soms zelfs smelten door de overdadige hitte.

Indien je handig bent kun je dit zelf herstellen ,of eventueel een lokale t.v. technieker??

Peter

hey carlo boy7,

dat probleem kan verschillende oorzaken hebben.

aangezien jou uitleg lijkt het mij het meest voor de hand liggende dat er een "knik" in de netspanningskabel zit. daardoor krijgt jou accu geen "energie" meer. en daardoor krijg je de laptop niet meer aan.

wat ook kan zijn is dat je accu naar z'n grootje is... hoop ik niet voor je...

wat de warmte van jou laptop betrefft, mag het daaraan NIET liggen.
als je wilt weten hoe warm het wordt kan je speedfan downloaden.

ik hoop dat ik je hiermee genoeg geinformeerd heb.
en veel geluk nog met het probleem...

mvg. secretman8o ( fijne feestdagen aan alle toegewenst ^^ )

Carlo,

Het kan aan 2 zaken liggen. Je laptop krijgt geen spanning dus
1. De adapter is niet meer ok of
2. De powerjack heeft een los contactje

Kun je ergens een andere adapter vandaan toveren om punt 1 te proberen?

Ik heb speedfam ook ge probeert.
Toen werd hij rond 50•C

Kan ik niet gewoon de beste een nieuwe kopen?

Dat ligt eraan. Als het alleen aan de adapter ligt, dan is dat wel de moeite waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan