Laptop doet niets meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Damster

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2007
Hallo,
ik heb de hele avond op mijn laptop zitten werken, hem daarna normaal afgesloten of op standby gezet dat weet ik niet meer.
dag later accu verwisseld..nu wil hij totaal niet meer opstarten.
Weet iemand wat er kan gebeuren als de laptop in standby staat en je haalt de accu er uit.
Het gaat hier om een Acer 3630 met XP Pro er op.:confused: :(

Hoi,

Wat in het verleden wel eens werkte:

Accu eruit en stroom eraf.
Alleen stroom erop en accu nog even niet.
Opstarten

En nu?

Hoi,
Heb accu er uitgehaald.
Adapter aangesloten, en laptop proberen aan te zetten ...maar zelfs het lampje van de aan en uit knop blijft uit...gaat normaal groen branden als je hem aan zet :o

Inderdaad nogal alarmerend ...
Om nog even op je eerste terug te komen:

Als je je notebook in standby zet en je hebt zowel je accu, als je externe voeding aangesloten gebeurt er niks, want dan werkt de notebook altijd op je exerne voeding en niet op accu (die laadt dan bij).

Wellicht is je accu hartikke leeg.
Doe even een poos niks en doe je accu erin, en ook je 220 natuurlijk.

Vraag: ben je gewend langdurig op een accu te werken, terwijl je ook je voeding erin zou kunnen hebben?

Hoi,
Ik kreeg net een tip om het bios batterijtje er even uit te halen, en gelijk toe die er uit was starten de laptop weer spontaan op....vreemd allemaal.
Maar hij doet het gelukkig weer.:D
In iedergeval bedankt voor je aandacht :thumb:

Hoi,

Kijk, weer wat geleerd .... was daar makkelijk bij te komen dan?

Ja hoor, helamaal geen probleem...2 schroefjes los aan de onderzijde dekseltje weg nemen en daar onder zit hij.....net als het geheugen en de harde schijf..zijn allemaal aparte dekseltjes :)

Hoi,
Ik kreeg net een tip om het bios batterijtje er even uit te halen, en gelijk toe die er uit was starten de laptop weer spontaan op....vreemd allemaal.
Maar hij doet het gelukkig weer.:D
In iedergeval bedankt voor je aandacht :thumb:

Hallo,
Ik heb hetzelfde probleem
Heb de onderkant bekeken en div. klepjes opengeschroefd
Hoe ziet dat ding eruit
Zou het kunnen dat mijn HD stuk is
Laptop heeft de neiging om op te starten maar zet niet door

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Cees,
Als het ook een Acer is...dan zit het batterijtje onder het middelste grootste deksel, het batterijtje is zo 1 cm in het rond en een mm of 2 dik...,mijn laptop deed dus helemaal niets meer zelfs de aan uit knop werd niet meer verlicht...ik denk dus dat er bij jou iets anders aan de hand is :eek:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan