Laptop doet niks meer bij opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Hallo beste helpmij'ers

Ik heb geprobeert windows 8 op de laptop van een vriend van me te zetten, maar voordat ik al begon met het er op te zetten kreeg ik bij het opstarten al een black screen, en deze kreeg ik niet weg
Toen uiteindelijk opnieuw opstarten (oftewel gewoon power button 10 sec ingedrukt houden), en de installatie van windows starten en na ongeveer 30 min (als je het scherm met de info krijgt dat je je muis rechtsboven moet doen) kreeg ik weer een black screen
Toen weer opnieuw opstarten en toen alles configureren, en uiteindelijk kon ik hem opstarten maar blijkbaar waren niet alle apps geinstalleert
Dus ik via USB chrome installeren (had wel al wifi), maar dit had geen zin want op de helft van de installatie ging het scherm weer op zwart, en deed hij (niks?) meer
Toen maar even in windows 7 gegaan (heb dual boot, win 7 + win 8) en een chipset updaten en op de helft van de installatie, je raad het al scherm weer op zwart....

Maar nu is het zo zodra je hem op start hij gewoon helemaal niks meer doet, je ziet de LED van de power button branden, en de laptop ademen (warme lucht kwijtraken / uitzuigen), maar dat is het verder, alleen de LED button van de batterij en power button branden...

Weet iemand een oplossing, of is dit gewoon een DOA (naja laptop is nu 1.5 jaar oud ongeveer)

Alvast bedankt

Overige info:
1. Ik heb het RAM geheugen vervangen, hielp niks
2. De batterij verwijderd voor 5 min en 30 min, hielp niks
3. Kijken of alleen de backlighting niet aan ging, maar de laptop geeft helemaal geen beeld
4. Je krijgt niet een BIOS message te zien (met asus en dat je op een knop moet spammen om in de bios te komen)
5. De laptop was voor vandaag meestal in een bepaalde game, dus als hij AFK was liet hij de game nog gewoon door draaien, hierdoor werd de laptop inderdaad ontzettend warm
6. We hebben hem nog niet aan een externe monitor aangesloten, aangezien die hier niet is, alleen een iMac en nog wat laptops

Ik heb het hier BTW over een Asus N56D

Ikzelf denk dat de videokaart kapot is, of hij oververhitte ooit

Ook zit er nog wel garantie op de laptop

laptop goed stofvrij?

Als er nog garantie op zit moet je dat natuurlijk gaan claimen, dat is een nobrainer.

Hij is Volledig stofvrij

Laatst bewerkt door een moderator:
Verder geen suggesties van wat er mis kan zijn, want anders word hij maandag weggezonden richting asus

Nope, ook daar doet hij het niet, we hebben hem 5 min tijd gegeven om op te starten en toen de FN+monitor toetscombi geprobeert om hem naar een apart scherm te laten verbinden, gebeurde uiteindelijk niks

Kan dit trouwens ook liggen aan windows 8?

Je kunt Windows 7 weer proberen. Doet hij het dan wel? Want dan lijkt het me duidelijk dat Windows 8 het probleem is.

Uiteindelijk moest het moederbord vervangen worden, maar volgende week hebben we hem weer terug

Bedankt iedereen :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan