laptop doet niks meer, piepen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcgrunn

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Ik heb een laptop van een familielid, alleen deze werkt niet meer. Als ik de laptop aanzet dan begint ie constant te piepen, dit blijft maar doorgaan er gebeurd verder niks. Als ik bij het aanzetten van laptop gelijk op F12 druk om in het bootmenu te komen, kan ik de laptop dus opstarten normaal of in veilige modus, hij laadt windows, maar hierbij kom ik niet in windows zelf, ik krijg dan deze foutmelding, als ik op Ok druk gebeurd er verder niks en krijg ik even later weer het bericht tevoorschijn.

wat kan hier de oorzaak van zijn?

Hallo fcgrunn. Proberen. Kun je wel nog in veilige modus opstarten? Druk, net voordat het Windows opstartlogo verschijnt, enkele malen op de F8 toets.
Kies dan in het menu "Veilige modus" en kijk of het nu wel werkt.

Als de foutmelding nog altijd verschijnt, herstart dan en druk wederom op F8 om in het menu te komen. Kies dan de eerste optie "computer herstellen".
Daarin kan dan Systeemherstel gekozen worden. Hiermee kan de computer naar een eerdere status van enkele dagen voor het probleem hersteld worden.
Ik hoop voor je dat er nog eerdere statussen zijn. :(

veilige modus had ik al geprobeerd, krijg ik precies dezelfde melding. ik heb nu geprobeerd om systeemherstel uit te voeren, als hij bezig is te herstellen krijg ik deze melding... is er nog een andere manier misschien?

Je ziet factory default staan. Fabrieksinstelling, nadeel is dat je alles kwijt bent. Heb je geen backup gemaakt. Hoe oud is je laptop.

Een lange pieptoon zeg je dat kan dit zijn:
Doorlopende toon - Stroomvoorziening defect.
1x lang - Uitgevallen Ram-Refresh of geen geheugen.

Advies. Je kunt er ook even mee naar de winkel gaan.

Laptop is denk ik ongeveer 2 jaar oud, Fabrieksinstellingen had ik inderdaad al zien staan, maar wou eerst kijken of ik de bestanden nog kon opslaan op externe schijf. Ik had nog een cd liggen van Ubuntu van een ander probleem wat ik ooit bij een laptop had. Dus daarmee kon ik wel opstarten en zo de bestanden nog op de externe hardeschijf gezet.

Nu kan ik gewoon de laptop weer terugzetten naar fabrieksinstellingen, hopen dat dit wel gewoon in een keer werkt.

het is een pieptoon die aldoor maar doorgaat.... piep piep piep piep piep piep...........

ik ben begonnen aan terugzetten naar fabrieksinstellingen, nadat hij dit voltooid had moest de laptop opnieuw opgestart worden, en kwam ik erachter dat het probleem er nog steeds is.dan piept ie nog steeds, en gebeurd er niks.... als ik installatie wil voortzetten, moet ik dus bij het opstarten naar F8 en dan windows normaal opstarten.....dan start ie wel gewoon door en loopt installatie verder...dit klopt niet, maar wat het dan precies, tja.... hij piept gewoon telkens achter elkaar door.....zoals ik in vorige bericht heb verteld

Oeps. Dat is niet goed. Pak deze draad van mij eens op. Klikje

Daar staat wat het kan zijn.

Je had me op het verkeerde beentje gezet, je zei in je eerste bericht constant piepen. Maar dat is niet erg hoor. :D

Advies. Ik denk dat je beter even naar de winkel/shop kunt gaan, iets is er dus goed mis. Vraag vooral of het de moeite waard is om te laten maken.
Laat ze dan eventueel de harde schijf eruit halen en zelf weer meenemen. Er staan waarschijnlijk gegevens op waar een ander niets mee te maken heeft.
Of een backup laten maken als het nog kan.

laptop is weer teruggezet naar fabrieksinstellingen.....maar als ik dat zo lees, dan zou het wel eens een defect moederbord kunnen zijn, het zijn korte aanhoudende piepjes..... Dus ik ga er wel even mee naar de winkel en dan moeten ze maar even kijken wat het is en kunnen ze mij vast wel vertellen wat het probleem is en of het idd de moeite waard is... gegevens had ik al van de laptop afgehaald....

Ja dat is een strak idee, toch maar even naar de winkel. En oke gegevens eraf. Prima zo. En ja of het de moeite waard is. Laat eens weten wat het werd. ;)
Groetjes Manamana.

het probleem zat em in het toetsenbord, dus toetsenbord laten vervangen en hij werkt weer prima!

Dat is mooi 6 keer piep, piep piep,piep,piep,piep. Het toetsenbord zoals in het eerder draadje vermeld stond. Mooi opgelost dus. Fijn dat het weer werkt. Dank je voor de terugkoppeling. Hier hebben anderen ook wat aan. :thumb: ;) Groetjes Manamana

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan