laptop doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

gsus8

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
hey mensen

1. ik heb net een weekje een nieuwe laptop met een ati mobility hd2400, en wil graag fsx er op spelen maar het draait op zich wel prima maar heb de hele tijd frame drops van 30 naar 4 de heletijd achter elkaar best irritant

2. als ik op everest kijk dan geeft mijn laptop aan dat ik een video kaart heb met 1,7gig videogeheugen maar het is 512 heeft dit betrekking op de snelheid van verschillende games

mvg

1. geen flauw benul
2. ik neem aan dat er 512 dedicated geheugen is (écht vast kaartgeheugen) en dat de kaart daarnaast nog eens een forse hoeveelheid RAM mag gebruiken als dat nodig is. Ik moet zeggen dat ik dan een waarde van 1200 MB wel een wat vreemde vindt.

Daarnaast, Everest (de gratis versie) wordt al jaren niet meer bijgehouden. Ik betwijfel derhalve (als jij de gratis versie hebt gebruikt) of de gegevens correct zijn.

[edit] kan het geen "texture" geheugen zijn dat íe aangeefft? [end edit]

Laatst bewerkt:
ok maar als ik bij vista dxdiag in typ zegt ie ook dat ik 1700 mb videokaart geheugen heb

Wat ik al vermoedde klopt. Dat hoge getal is het "texture" geheugen.

Kijk maar eens naar de bijlage. Het ene plaatje is uit dxdiag en op het andere plaatje (uit PC Wizzard 2008) zie je mijn videokaart nogmaals.
Ik heb echt maar 640 MB op die kaart, maar óók PC Wizzard 2008 "ziet" diezelfde hoge texture waarde als die dxdiag ziet.

Laatst bewerkt:
Bijlage vergeten, komt 'ie alsnog:

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    50,4 KB · Weergaven: 22
ok super bedankt dit heeft dus geen gevlogen voor je prestaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan