Laptop doet vreemd

Status
Niet open voor verdere reacties.

cees002

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2009
Berichten
248
Mijn laptop geeft bij opstarten aan, druk F1 of F2 to set up bios. De tijdsinstellingen zijn dan weer terug gezet naar 2005.
Ik zet ze dan weer naar de huidige tijd, Esc. en Yes, herstart en hij start weer redelijk snel op. Na het afsluiten en weer opstarten hetzelfde probleem.Elke keer weer de bios instellen. Zou opnieuw installeren Windows XP een oplossing zijn? Wat gebeurd er als ik de C schijf fragmenteer? Is dan alles weg en kan de Windows cd nog benadert worden? Heb nog nooit Windows opnieuw geinstalleerd en durf dit niet zo goed. Dat je dan eerst overal een backup van maken weet ik.
 
laptop doet vreemd.

Je hoeft niets opnieuw te installeren hoor.
Waarschijnlijk is de batterij van de bios leeg.
Laptop openmaken als je er bekend mee bent en een nieuwe batterij plaatsen.
Als je er niet bekent mee bent even naar de pcboer en er een nieuwe in laten zetten.
Batterij kost ongeveer een paar euro.
Weet niet wat de pcboer rekent voor het er inzetten.
Dan zal het probleem wel verholpen zijn.


Groetjes Cees.

:thumb::thumb:
 
Laatst bewerkt:
is dit ook het geval als de boodschap is; Memory write/read at at 07E85020, read E827E802 exepting E807E807?
Decreasing avajlable memory.
Invalid configuration information- please run SETUP program.
Time-of-day not set - please run SETUP program.
Strike F2 to run the setup utility.

Is dit verholpen met een nieuwe batterij?
 
Ja want de batterij is als het waren zijn opslag en die kan hij niet meer lezen / beschrijven :)
 
Bedankt. Alleen las ik op een ander forum dat de batterij van Deel C604 zich nit zo makkelijk laat vervangen en dat het praktisch niet mogelijk is. Ook werd er geantwoord dat bij een laptop die batterrij automatisch oplaadt. Ik werk overigens met 220V adaptor en heb de draagbare batterij er niet in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan