Laptop Dood??:O:O:O

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scratch

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2007
Hallo,

Ik heb een compal JHL90. Deze komt weg bij friesland-computers maar aangezien frieslandcomputers failliet is heb ik geen garantie meer.

specs: Intel core 2 duo P8400
4GB DDR2 800mhz
320GB HDD
Geforce 9600GT 512MB GDDR2

Wat is er mis met de laptop: De laptop wil simpelweg niet meer aan. De accu was helemaal leeg. Ik doe de accu lader erin en druk de laptop aan en hij springt voor 5 sec aan en valt uit. Nu wil de laptop helemaal niet meer aan.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb ook nog een 2e acculader geprobeerd en deze werkt ook niet!!!!

greeeeeetz

volgens mij heb je dan toch nog gatantie via compaq zelf toch?

hallo,

nej garantie via compal heb ik niet.

Compal is een merk eigenlijk fabriek wat laptops maakt voor merken als HP. Acer, Dell etc etc. Het is de grootste laptop fabriekant ter wereld en maakt nu ook onder eigen naam laptops. Ook wel BTO (build to order) genoemd. Dit zijn laptops die je na je eigen wensen kunt samenstellen.

Maar ik deed de stekker erin en hij wil gewoon niet meer aan. Lampje van battarij oplading brand ook niet meer:S

greetz

hier het toppic over frieslandcomputers: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1355909/0

Laatst bewerkt:
waarschijnlijk je moederbord dat kapot is dan branden er geen lampjes meer en gaat hij ook niet aan met of zonder stekker maakt niks uit

Nou even zonder flauwekul.
Als je geluk hebt zit er een zekerings diode op het moederbord.
Deze beveiligd tegen overspanning
Maar zal je toch het laptopje open moeten schroeven.

Nou even zonder flauwekul.
Als je geluk hebt zit er een zekerings diode op het moederbord.
Deze beveiligd tegen overspanning
Maar zal je toch het laptopje open moeten schroeven.

dannog ligt het aan het moederbord?

no offense maar moederbord is moederbord, en ik zal volgende keer duidelijker zijn :p

@TS voor je de laptop open schroeft eerst de RAM en de HDD eruit halen dat zijn namelijk onderdelen die je bij de meeste laptops simpelweg onderuit haalt en die kan je altijd dan nog gebruiken in een andere laptop ;) en het zou zonde zijn als je ze beschadigt dus kan je ze beter wegleggen ;) LET WEL voorzichtig met de RAM anders gaan ze kapot

mm laptop lampjes branden niet meer.
gebeurt gewoo niks. met of zonder laptop accu er gebeurt gewoon niks.

greetz

mm laptop lampjes branden niet meer.
gebeurt gewoo niks. met of zonder laptop accu er gebeurt gewoon niks.

greetz

daarom, als de diode gesprongen is doet het hele apparaat niks meer (dat is de beveiliging)

indien er helemaal geen diode aanwezig is, is er iets anders kapot

Bedankt voor de reacties zo ver.

Ik zal het nog even opnieuw voorleggen hoe het allemaal is gegaan:

Ik werd wakker en ging even op de bank zitten met laptop. Later stekkertje erin gedaan maar pakte hem niet goed. Nog een keer stekkertje er opnieuw in en uit en hij wou weer opladen. Op later naar ut werk (zonder laptop).
Ik kwam thuis van werk rond 9 uur. Ik heb toen ook 9 uur gewrkt en de laptop stond gewoon aan de lader. Ik pak mijn laptop in etc om naar een kammeraad heen te gaan en ik hoor de laptop piepen van dat de accu leeg is. Dit mag niet kunnen want lader zat eraan voor de hele dag..

Eenmaal bij kammeraad aangekomen is de accu helemaal leeg en gaat de laptop ook niet meer aan. Ik stop de stekker in stopcontact en druk de laptop aan. De laptop gaat voor nog geen 5 sec aan en valt weer uit en sinds dien doet die niks meer.

Greetzzz

accu eruit en stekker erin tog nog maar eens proberen dan :thumb:

ik had namelijk vernomen dat je dit al gedaan had

accu eruit en stekker erin tog nog maar eens proberen dan :thumb:

ik had namelijk vernomen dat je dit al gedaan had

Ik heb al meerdere adapters geprobeerd en helt niks.
Ik heb ook contact op genomen met replacedirect en die verwezen mij door naar Dortse Computer Handel. Ik heb hun opgebeld en het kon zijn dat het laadcicuit kapot is. Ze rekenen 27 euro onderzoekdskosten en als het idd het laadcicuit is dan kost het nog is 130 om te laten repareren...

greetz

Ik gis nu, maar probeer dit eens.

Van het net af. Dus zonder adapter.

Accu er uit.

20 tot 30 seconden aanknop inhouden.

Adapter aansluiten. Accu niet terugplaatsen.

Laptop weer aanzetten.

Heb je ook je geheugen gecontroleerd?

Gulf

ik heb er een andere compal jhl accu in gehad en dan werkt die zonder problemen.
dus de voeding stekkertje in de laptop is stuk. de laptop word simpel weg niet meer opgeladen. dus daar komt een nieuwe in. Reperatie kosten zijn 100 euro.

greetz

ik heb de laptop terug maar zonder succes.

Het is dus zo dat er een chip op het moederbord zit die de stroomvoorziening regeld. Deze chip stuurd de stroom door naar de rest van de componenten en naar de accu. Deze chip is dus stuk. De onderdelen krijgen simpelweg geen stroom en de accu word niet opgeladen.

Zo'n chipje is bijna niet te krijgen. Ik moet dus maar opzoek gaan naar een nieuw moederbord of een defect moederbord waarvan die chip nog wel goed is zodat de monteur die kan over solderen.

iemand nog verdere suggesties?

mvg, Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan