Laptop draadloos internet???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anna020

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 mei 2010
Hallo,

Ik heb een laptop gekregen, maar er zat dus geen internet op. Ik heb nu thuis 2 computers, wel met internet.
En 1 modem en 1 router, beide zijn bezet met allemaal kabels. Hoe zet ik nu internet op mijn laptop? Ik heb wel een draadloze router gekocht, maar waar de kabel in moest (in de modem) dat plekje is al in gebruik.. :confused:

Hopelijk kan iemand mij helpen!! :(

Over welk merk en type laptop praten we hier?

Laptops van tegenwoordig hebben over het algemeen al draadloos internet aan boord, kwestie van aanzetten en verbinding met je netwerk maken.

Wat ik echter uit je verhaal niet helemaal begrijp is het modem/router gebeuren. Die andere pc's, die zijn bedraad aangesloten op de modem?

En de nieuwe router heeft geen poorten waar de kabels in kunnen? Want dan kan je de router aan het modem hangen (als dat uberhaubt nodig is, welk merk en type modem heb je?) en de kabels in de router steken.

Ik heb een HP laptop. (type Pavilion dv8000)
Ja, de andere Pc is aangesloten op de modem.
Modem type = Arris TM502B/220

De nieuwe router is van het merk Sitecom 300N
De nieuwe router heeft 4 (gele poorten) en een blauwe.

Maar in de instructie van de nieuwe router stond dat ik een kabel (zat bijgesloten in de doos) in de modem moest plaatsen, maar daar zit al een andere kabel, als ik die eruit haal hebben de andere 2 Pc's geen internet.. :confused:

Klopt, maar die kabels kan je dan dus in de router doen! Je wisselt het dus om, de router aan het modem en de kabels van de pc's in de router en de laptop kan draadloos op de router.

Je stuurt zegmaar het signaal dan via het modem, door de bijgeleverde kabel naar de router en die stuurt het netjes via de kabels naar de pc's en draadloos naar je laptop. (of bedraad, dat kan natuurlijk ook gewoon)

Laatst bewerkt:
Er gaat nu een kabel van je modem naar de WAN poort van je router. Deze kabel kun je blijven gebruiken.

Haal de andere router weg en plaats de nieuwe. De kabel van het modem gaat wederom in de WAN poort van je router. In de LAN poorten stop je de overige kabels die voor de pc's zijn.

Het kan zijn dat je dan nog geen internet hebt. Haal de router van het stroom en ook het modem. Wacht even en zet het modem weer aan het stroom. Wacht totdat het modem online is en zet daarna je router weer aan.

Als het goed is heb je nu internet op de pc's en daarna dien je het wireless gedeelte in de router moeten instellen.

vraag???

heb je niet een 2-1 kabel waarvan je er 1 in je modem en 1 in je router

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan